נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: אדלשטיין, ארז - בחור כ

תאור
 

שמא נפתח עם הקלישאה החביבה על כל כתב כדורסל מתחיל? "הג'ינג'י הטמפרמנטי מעפולה". הנה, כתבנו את זה. עכשיו אפשר להתחיל ברצינות.


מבכירי מאמנינו הוא האדלשטיין, והגיע למעמד בזכות ולא בחסד. ידוע כמי שינק את תורת האימון במשך לא מעט שנים מעטיניו של רבי פנחס הגרשוני, שאם היה אכן מתנהג כרב לכל דבר והיה מפזר את שיירי חלתו בשולחן השבת, היה זה אדלשטיין שבוודאי היה מקבל את הפירורים בין הראשונים. סתם ניחוש, לא מבוסס על מקרה אמיתי או משהו. כי תכל'ס, בזמנו הביא לו אותה הרב בדייויד בלאט קודם לכל, ורק שנים הרבה לאחר מכן התפנה כדי לסדר לו ג'וב בקרבת נמל פיראוס.


הרבה שנים לאחור, אדלשטיין היה עוזר מאמן של בוזי ינאי בגבת. פיסת מידע נאה כרפאל, נתקשה להכחיש (וגם למה שנרצה?). היה גם מאמן ראשי שם אבל פוטר ואת מקומו תפס ורשיצקי, יריב (ראה ערך).


בהמשך כיתת אדלשטיין רגליו בקריית-מוצקין ועפולה, עד שהגיע לירושלים העיר ולגרשון הרב. שנה אחרי שהיה שותף לגביע מדינה היסטרי, הוא הביע סולידאריות עם הגרשוני המפוטר ונדד להרצליה, קבוצתו הראשונה בליגה הראשונה כמאמן ראשי.




אז התחילו השנים היפות של אדלשטיין: עונות נאות בהרצליה, בגליל ובעיקר במכבי ר"ג – עימה הגיע לגמר הפלייאוף ב-2001 עם תענוגי אקסטרא דלאקס של קבוצה (זוז מהמקלדת, גילי. אז מה אם ארז זרק עליך את לוח התרגילים? הגיע לך. שיגעת אותו באותה עונה).


ההישגים האלה סידרו לאדלשטיין מקום של כבוד בין המאמנים הבכירה. יותר ויותר נטעם באותם ימיו כי מוחו הוזה וקודח לא מאלוזיות אלא מכדורסל נטו. כזה שיש בו פיק'נרול ולואו פוסט יומם וליל.


כישלון מהיר בירושלים לא האט את אדלשטיין, שהנהיג עונה גדולה-באמת בהפועל ת"א, לפני שחזר בשנית למלחה האולם. שם, עם הג'ובות של ארקדי והתחת של אוסטין, הוא נתן עונה סבירה בסך-הכול אבל גורש בשנית, כדי לפנות את הבמה לרואה החשבון שמיר דן.


אדלשטיין, חמוץ משהו ועם טעם מר בגרונו מאיך שהסתיימו הדברים בירושלים, פנה להסביר ביסודיות ובאריכות על נפלאותיו של הקומבו-גארד כפרשן טלוויזיה.


בין לבין, אגב, גם סירב לקחת על עצמו את משרת המאמן הלאומי, אבל עזבו, זה כבר חלב שנשפך מתחת לגשר. כעת הוא שוב על הקווים, שוב על-תקן יד ימינו של הרב הגרשוני שליט("א) אולימפיאקוס. בהצלחה לך שם, בחור כארז: חזור במהרה, אל תדפוק לנו ברז.


עדכון 2011: נו, היה חייב לדפוק לנו את הסיומת הנאה, מסתבר. גרשון ואדלשטיין אימנו באולימפיאקוס כעונה וחצי, ולאחר מכן מאמננו האדמוני לשעבר חזר לארץ. היה עוזרו של צביקה שרף בנבחרת הבוגרת וב-2009 אימן את הנבחרת האולימפית. שימש במשך שנתיים כפרשן ערוץ הספורט במשחקי ליגה הלאומית וגם משחקי קזינו רבים שידר ואף את מכבי ת"א ב-HD
או איך שקוראים לזה. במקביל, לא נשכח כי הרביץ טורים ב"ישראל היום". בקיץ 2011 נטש את הטלוויזיה ואת העיתונות חתם לשלוש עונות בהפועל תל אביב.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
אלימלך, ישראל - הוא המלך
אשכנזי, יובל - המפרק
אמישה, קורן - זרח, דעך וברח
אמסלם, שמעון - אליל ההמון
אוחנון, איציק - חושב שהעולם יפה
אשד, עופר - לא עושים יותר כאלה
אזולאי, עדי - באמת אולי?
איתן, אור - וכולנו
אוחיון, יוגב - מאויב לאוהב?
אליהו, ליאור - השליכוהו?
אהרוני, אורן - כמו דגל בראש התורן
אדלשטיין, ארז - בחור כ
ארואסטי, מוטי - אין קשר למרלין אוטי
אוסטפלד, אורנה - אשר יגורנה
ארבל, שרית - בחורה נערית
אדלר, יעקב - למכבי יש לו חוב
אשכנזי, אבי - מיודד עם פסקאל, צ'אבי
אברמזון, קטיה - גוליבר בארץ הקטקטים
אטלס, תומר - ריבאונדר, לא בומבר
ארנולד, ג'יימי - סוג של בארמור, דייזי
אגסי, קרין - כמעט, אבל לא נולדה בקצרין
אבישר, מולי - אין קשר לקצורי
אלון, ניר - חצי ראש עיר
אפשטיין, מיכל - מאלילות ההיכל
אמסלם, מוטי - מעט נוירוטי
אלפסי, אריק - שמע על שארפ, דריק
אליהו, מאיר - ומרצד חליפות
ארז, זיו - טרם אימן במכבי תל אביב
איזנברג, רועי - מכיר את יואש אלרואי
אורן, אורטל - מה לה ולשלום קיטל?
איזנברג, שאול - אין לו קצה, גם לא גבול
אייזנר, ג'ק - פירק לו את הפרצוף, פירק
אורלנד, יהוא - שלשות זה הוא
אסנטי, ערן - דובר אמת ואינו שקרן
אמיתי, גיל - לא שמע על "התרגיל"
אברהמי, שרון - שמע על וויליאמס, דרון
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up