נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: ברודי, טל - בעברית הוא קצת מבולבל

תאור
 

כשמכבי ת"א זכתה בגביע אירופה הראשון שלה ב-1977 וטל ברודי הניף את הגביע שלפתע התפרק מבסיס העץ שלו ואמר מה שאמר על המפה וכאלה, היתה פה גאווה עצומה. לא ברור עד כמה היתה רותחת גזרת הריב התמידי בין אוהדי מכבי ת"א להפועל ת"א ואם היו אנשים שישבו כבר אז וייחלו להפסד של מכבי בכל מחיר. אם כן, לא נזכור זאת. היסטוריה עתיקה היא זו. ברם אולם, ברודי מניף את הגביע בבלגרד אחרי ה-77:78 על וארזה הוא מראה מקום וזמן שלא יישכח עד סוף הימים.


הוא שם אותנו על המפה, אתם מבינים? שם והמשיך לשחק עוד זמן לא רב עד שפרש. אם לא היה אומר ש"אנחנו על המפה ונשארים על המפה לא רק בספורט, בהכל", ספק אם היינו מודעים לזה. כמה גאוות יחידה שזורה במשפט הזה של עולה חדש מארצות הברית שנשאר כאן איתנו לחיות את חייו גם הרבה אחרי שפרש ותמיד היה עסוק בפעילויות התנדבותיות שונות.


באיזשהו מקום, ברודי הוא אחד ששום כתם לא דבק בו, למעט אולי תקופה בה שימש כפרשן טלוויזיה במשחקי מכבי ת"א באירופה, ובהם התקשה לשמור על אובייקטיביות לא פחות מאשר להשתמש בשפה העברית באופן ראוי ומכובד.



אומרים שהוא זה ששינה את פני הכדורסל בישראל. הביא איתו תכונות שלא היו נהוגות אז אצל רבים. כדרר בשתי ידיים, השתמש בסבסובים ושינויי כיוון למיניהם שלא כולם היו מוכרים כאן. פיתח את הג'אמפ שוט, מסירות ביד אחת, כל מיני דברים שלא היו כתובים בספר החוקים של הכדורסל המקומי בשנות השישים.


הוא יליד 1943 וסיפורו ידוע לכל, יש להניח, כולל העובדה ששיחק עשרות פעמים בנבחרת ארצות הברית, שהגיע לכאן באמצעות משחקי המכבייה ב-1965 הוא חתן פרס ישראל, ששיחק 78 הופעות בנבחרת ישראל וחזר לשרת בצבא האמריקאי באיזשהו שלב, רק כדי לחזור שוב מאוחר יותר לישראל והפעם לצמיתות. "כאן ביתי", הוא אמר. חפשו בגוגלים למיניהם אם מעניין אתכם לקראו כל פרט ופרט. החיים קלים מאוד היום, כידוע. אין בעיה למצוא חומרים.


יש המון דברים לספר על טל ברודי, וזו אולי הפעם הראשונה ב'זה א-ב של כדורסלע' שהתחושה היא שהיריעה באמת קצרה ומהות הלינק לא בנויה היטב כדי להכיל את מידותיו של האיש המיוחד הזה. באיזשהו מקום, היו לאורך השנים שחקנים גדולים ממנו, על אף שהיה גדול-גדול בפני עצמו, אבל הוא סמל הראשוניות. הוא החלוץ הראשון של הכדורסל, הוא זה שירה אותנו קדימה כמו טיל. הוא זה שאיך להגיד את זה, שם אותנו על המפה. פשוט ככה.


נכבדו על כך עד מאוד ועד בלי ועד אין קץ. וננציח אותו יחד עם כל האחרים. ההנאה כולה שלנו.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
בן דוד, עמית - בעונה הבאה
ברנר, משה - מוש לב ארי
בירנבוים, אפי - על הכיפ-כיפי
בורשטיין, טל - מחוסר התלתל
ברקוביץ', רועי - מנהיג ת'קו האחורי
ברנר, שמוליק - איש קריות
בית הלחמי, אריאל - מאמן העתודה של ישראל
בוסאני, רוני - מקורזל ובלי פוני
בלאט, דייויד - קלע לו בול בפוני
ברודי, טל - בעברית הוא קצת מבולבל
ברקוביץ', אילן - חג לאילנות
בלות'נטל, דייויד - מכבי כן, נבחרת לא
בוכבינדר, חיים - שתה הגנות כמו מים
בוטנקו, אינה - גמישה כפלסטלינה?
בינו, אמיר - ליריביו מרפק הישיר
ברקוביץ', עופר - גם הוא משקפופר
ברקוביץ', מיקי - אליל גם בסלוניקי
בן שימול, אבי - אין קשר לפסקוואל, צ'אבי
ברקוביץ', ניב - איזה שם מלהיב
בוגין, ניב - עימנו היטיב
בלינקו, רובי - טרם ביקר בניירובי
בוגטין, רפי - לא מת על קדאפי
בריסקר, מארק - לא שמע על ז'אן דארק
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 18/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
קייס אקרבום
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up