נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: דלזל, ג'ון - הוסיף המון

תאור
 

הוווווו, הנה שחקן שככל שחולפות השנים כך הוא נשכח יותר ויותר ולא בצדק. אולי בגלל שהיה שתקן יחסית, אולי מכיוון שלא שיחק במכבי ת"א או בנבחרת ישראל. פעם, די מזמן, היה כאן אחלה שחקן, צלף גדול ושומר טוב מאוד. קראו לו, ויש להניח שקוראים לו עד היום כל עוד לא שמענו אחרת, ג'ון דלזל.


והמהדרין היו קוראים לו ג'ונתן.


צהובות וחלקות היו שיערות ראשו כשל נוצות אפרוח. נעים הליכות, מסביר פנים ואיש שיחה היה. בשלב בו שיחק בהפועל ת"א ונשיא הסיפרה סיקר את הקבוצה מקרוב, האיש נראה כמו זר שנקלע בטעות לאזור. מה לו כל הברדקים האלה, החובות הכספיים, המצוקות המקצועיות, המחנאות, הרחש המתמיד מעל אוסישקין. האיש רצה לשחק כדורסל בשקט ושיעזבו אותו. פה ושם, כשבכל זאת התראיין, עשה זאת בנימוס עילאי.



אם העביר ביקורת, היא היתה נעימה, מנומקת, מרומזת. רק לעיתים רחוקות אפשר היה לשמוע את דלזל כעוס או עצבני או מוטרד, על אף שהיו פרקים בקריירה שלו שבהם חימם את הספסל ולא קיבל הזדמנויות של ממש ויכול היה להפגיז כותרות. או לפחות לדבר בתור המקורבים של עצמו, יו נואו.


אכן כי כן, היה אומר על זה ודאי ד. דבורין, תוך כדי כתיבה נתגעגע עמוקות לג'ון דלזל. אותו מתאזרח בוגר ניו מקסיקו, שעשה כאן הרבה שנים טובות ונאות כרפאל. הפועליסט היה, אגב. רק בקבוצות הפועל שיחק, ולא ראה מכבי ממטר. נזכור לו גם זאת. לא רבים היו כמותו, וכשחבר לתומכי הפועל מסוגים שונים דוגמת עמוסל'ה פרישמן ושמעל'ה אמסלם, למשל, זה נראה כמו הדבר הטבעי ביותר בעולם. ג'ון דלזל הוא בעצם עוד הפועליסט, אדום, או איך שתקראו לזה, שקורא תיגר על השליטה של מכבי ת"א.


הפועל ת"א, הפועל חיפה, הפועל ירושלים, הפועל חולון והפועל גבת, בכולן עבר. קלע עם יד נפץ, טווח ארוך במיוחד, שלימים הך גם לשחקן הגנה מצוין שהקשה על הרבה מאוד גארדים חמקמקים.


כשחושבים על זה היום, אין כאלה שחקנים יותר. הכי קרוב שאפשר להעלות על הדעת מבחינה התקפית הוא מייק קיובלר, אבל דלזל היה טוב ממנו. וגם מתאזרח. ומיהו ומהו קיובלר זה, איש רמת גן, שעושה עונה יחידה בישראל ויש להניח שלא ימשיך כאן. דלזל שיחק כאן שנים רבות. ואף נשא ישראלית, נשא. ככל הזכור.


איש-איש הינו. ולכן, ומשום כך, ובעקבות זאת, וכתוצאה מכל אלה, הוחלט להקדישל ו ערך בכדורסלע-האתר גם שנים רבות לאחר עזיבתו אותנו. למען יידעו כולם כי ידו הארוכה של כדורסלע-האתר תרוץ, תרדוף, תשיגה, את הטובים שבבנים גם ממרחק השנים כדי להנציח את פועלם.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
דניאל, מוטי - יד מרדכי
דאוסן, ג'ו - אלוף בגיב אנד גו
דלזל, ג'ון - הוסיף המון
דורי, מרב - כשרונה כה רב
דותן, אסף - שורד, עדיין צף
דרוקר, שרון - יוסיף תואר לארון?
דקל, גרשון - שלא כג'ורדן, צלף בלי להוציא לשון
דורון, שי - בשלוש מלים: שחקנית-שחקנית ודי
דגן, עדני - קרוב של תיוס אדני
דדון, יוסי - אין קשר לבילאפס, צ'ונסי
דירקס, קאמיל - לא כל כך טאוויל
דורסמן, מיקי - שמע על פלאח, שיקי
דניאל, שון - נציג שלישי למשפחה בליגה, לא ראשון
דוידי, דרור - חורך כמו להביור
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 29/03/2024
 
  נרימה כוסית לזכר 
אורי שלף
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up