נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: מוסקוביץ', אביגדור - עלילותיו יסופרו מדור לדור

תאור
 

אולי הוא לא אגדה כמו איתמר מרזל, מוטי ארואסטי או חיים שטרקמן, נניח, אבל השם אביגדור מוסקוביץ' צריך להיות שם, גבוה למעלה, ברשימת רכזי העבר הבולטים של הכדורסל הישראלי.


יליד 1953, 1.80, קיבוצניק מגבעת ברנר. האיש עשה קריירה נאה כרפאל בהפועל גבעת ברנר שהתאחדה בהמשך עם הפועל נען, ואחר כך התגלגל להפועל רמת גן.


הוא שיחק שם מספיק שנים כדי להוות איום מתמיד וקבוע על מכבי ת"א לצד מספר שועי עולם בולטים דוגמת סטיב שלכטר, סטיב קפלן, אור גורן, קליף פונדקסטר, ארז האוזי ואחרים.


מהיר מאוד, יד טובה מטווחים ארוכים, הרבה ניסיון ומיומנות, חוטף מוכשר, שומר טוב ופייטר גדול. אלה התכונות הבסיסיות הזכורות ממנו, מה שמזכיר אולי שמות של שחקנים פעילים מבין הרכזים הישראלים כמו דרור חג'ג', מורן רוט, גוני יזרעאלי ואולי גם ליאור ליפשיץ, אבל אז זה היה כדורסל אחר, ימים אחרים. והופה, הנה עוד אחד מאותם צילומים חסרי תקדים, נדירים מאוד, שכדורסלע-האתר מתגאה בהם כל כך. אביגדור מוסקביץ' בצעירותו. מאוד-מאוד בצעירותו.



והנה נתון שאף אחד מהשמות שהוזכרו כאן קודם לכן יכול להתמודד איתו או אפילו להתקרב: למוסקוביץ' היו 131 הופעות בנבחרת ישראל, כמעט תמיד כרכז מחליף, נתון שמדרג אותו בין 15 השחקנים בעלי מספר ההופעות הרב ביותר בנבחרת בכל הזמנים. לקלוע הרבה, עם זאת, הוא לא קלע: רק 3.2 נקודות למשחק בנבחרת.


מוסקוביץ' היה חלק מאותה נבחרת של וואנס אין א לייף טיים, שזכתה במדליית הכסף בטורינו 1979. הוא היה שותף בכיר להצלחה וחלק גדול במהפך שהוביל לניצחון המפורסם על יוגוסלביה רשום על שמו.

חמש שנים קודם לכן הוא זכה בזהב עם הנבחרת במשחקי אסיה. מעבר לזה הוא הגיע עם רמת גן חמש פעמים למקום השני בליגה ושיחק איתה בחמישה מעמדי גמר גביע.


במסגרת ליגת קזינו היו לו 374 הופעות ו-12 נקודות בממוצע למשחק. הוא מדורג 22 ברשימת קלעי כל הזמנים, חמש נקודות פחות מלבאן מרסר. מוסקוביץ' נבחר להיכל התהילה של הכדורסל הישראלי ככמדורג מספר 20, באירוע שנערך ב-2005 (ובמקביל לו יצא הספר "היכל התהילה").


האיש שיחק בין השאר עונה אחת בהפועל ת"א וסיים את הקריירה לקראת סוף השמונים בשנתיים רצופות בבית"ר ת"א. חי ועובד עד היום בגבעת ברנר, ככל הידוע. ולא נכחיש כי נוסטלגיה צרופה עולה בנו, כל חברי דירקטוריון כדורסלע-האתר, בעוד שורות אלה נכתבות. כבוד גדול הוא לנו לכתוב על אביגדור מוסקוביץ', לצרפו אל מילון הערכים של כדורסלע-האתר ולהעניק לו כאן חיי נצח.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
מזרחי, שמעון - "גם הנוער זכה באליפות"
מינץ, חנוך - מחנך בכיר
מוסינזון, גיל - והתרגיל, נו
מזרחי, משה - שליחנו לפאריס
מרקוביץ', ארז - שואב מים מן הברז
מעוז, תמר - לכל עניין ודבר
מוכתרי, אמיר - ערכו מאמיר
מזרחי, לימור - עובדת כמו חמור
מרזל, איתמר - אליל קיבוץ, מושב וכפר
מוסקוביץ', אביגדור - עלילותיו יסופרו מדור לדור
מנקין, אריק - שמע על שארפ, דריק
מקל, גל - שם להם מקל בגלגל
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up