נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: דקל, גרשון - שלא כג'ורדן, צלף בלי להוציא לשון

תאור
 

את גרשון דקל, יליד 1943, מעולם לא ראינו משחק יען כי ילדים אנחנו (אוקיי, לא עד כדי כך, סר ש. הרמלין, למשל מגגל עצמו לדעת מפעם לפעם בניסיון לרכוש מקל הליכה במחיר מציאה). אפשר בהחלט להצטער על שהחמצנו את דקל. בפעם הבאה ננזוף בהורינו כדי שיידעו לתכנן קצת יותר טוב את מועדי השמחה שלהם.


הוא נחשב וידוע כאיש הפועל לכל אורך הקריירה שלו. שיחק בהפועל גבעת חיים ויצק שם צ'אקות נאות בזו אחר זו, אחר כך שיחק גם בקבוצות גדולות של הפועל ת"א לצד מארק טורנשיין, דני ברזילי, רמי גוט, אילן פלג, צבי לובצקי, גור בן דוד, אייבן לישינסקי, אריה אלבו ושועי עולם נוספים. היה אחד מהקלעים הטובים בארץ בשנות השישים, אם להאמין למספרים ולסיפורים, והנתונים שלו מוכיחים שהרביץ תורה בבני העם וביריביו גם יחד בשנות השישים. זכה בארבע אליפויות. לעומת זאת, שיחק בחמישה גמרים בגביע המדינה והפסיד בכולם.


4,102 נקודות ב-313 משחקים בליגה. 257 נקודות ב-51 הופעות בנבחרת. נעריכו ונכבדו על כך. שני בטבלת מלך הסלים של הפועל ת"א בכל המזנים אחרי טורנשיין. אחרי 15 עונות רצופות בהפועל ת"א עזב להפועל פתח תקוה וסיים את הקריירה במכבי חיפה.



תחילת קריירת האימון שלו כללה תקופות בנוער של הפועל רמת גן, בוגרים של בית"ר ת"א ובסופו של דבר גם להפועל ת"א הוא הגיע, כאמור, מתישהו בתחילת השמונים ואימן שם את לבאן מרסר ועמוסה פרישמן. עמוסה, נו. זו לא טעות.


מתישהו לאורך הקריירה אימן גם בהפועל רמת גן, מכבי רמת גן והפועל גן שמואל, אבל לא זכה להצלחה במידה הצלחה זהה לזו שהשיג כשחקן. בכל השנים הבאות, או בחלקן, שמו נקשר לתפקידים כאלה ואחרים במכון ווינגייט ובסמינר הקיבוצים, בעיקר לבית הספר למאמנים ככל הזכור. אדם עם ביטחון עצמי רב הן כשחקן והן כמאמן, כמרצה וכפרשן רדיו (גם תקופה כזו היתה לו).


בקיץ 2005 היה לי הכבוד לשוחח איתו ולהזמין אותו לטקס היכל התהילה בקיבוץ געש. דקל נבחר במקום ה-35 בין 50 הגדולים של הכדורסל הישראלי. הוא עבר אירוע מוחי זמן-מה לפני כן והגיע לאירוע כשהוא ישוב על כסא גלגלים. מחיאות הכפיים שזכה להן כאשר עלה על הבמה הרעידו את הלב, נתקשה להכחיש זאת. בשביל רגעים כאלה אנחנו כאן, בעצם.


נאחל לו בריאות ואריכות ימים ועל הדרך, בכבוד רב, נעניק לו חיי נצח כאן, בכדורסלע-האתר, כחלק מהלינק המשובח 'זה א-ב של כדורסלע'.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
דניאל, מוטי - יד מרדכי
דאוסן, ג'ו - אלוף בגיב אנד גו
דלזל, ג'ון - הוסיף המון
דורי, מרב - כשרונה כה רב
דותן, אסף - שורד, עדיין צף
דרוקר, שרון - יוסיף תואר לארון?
דקל, גרשון - שלא כג'ורדן, צלף בלי להוציא לשון
דורון, שי - בשלוש מלים: שחקנית-שחקנית ודי
דגן, עדני - קרוב של תיוס אדני
דדון, יוסי - אין קשר לבילאפס, צ'ונסי
דירקס, קאמיל - לא כל כך טאוויל
דורסמן, מיקי - שמע על פלאח, שיקי
דניאל, שון - נציג שלישי למשפחה בליגה, לא ראשון
דוידי, דרור - חורך כמו להביור
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 29/03/2024
 
  נרימה כוסית לזכר 
אורי שלף
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up