נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: פלח, שיקי - שום קשר לגאליס, ניקי

תאור
 

מה נוכל לספר על שיקי פלאח? וול, אולי שברגעים כאלה בדיוק עובר בי רגש בלתי נמנע של התנצלות על כך שכדורסל הנשים אינו תופס נפח הולם וראוי בתאי המוח הנשיאותיים. לכאורה, על כל חנטריש מפו-אורטז,
וארזה, מכבי ראשון לציון או ניו ג'רזי נטס לספר ידעתי, ומרגע שמגיעים הדברים לכדורסל נשים ישראלי איכשהו קופאות הרגליים, הידית מתקשחת ומאבדת את הטאץ' והמשפטים מגומגמים-משהו המה. ואף מקוטעים למדי.


כך או אחרת, אחרת או כך, פלאח הוא אחד מאותם מאמנים שמשחקים כסאות מוזיקליים בליגת קזינו לנשים מזה מספר שנים. אינטואיטיבית וגם אינסטינקטיבית אם להתעקש על מלים קשות ומיותרות, פלאח מזוהה קודם כל ולפני הכל עם בני יהודה, כמי שגדל בשכונת התקווה, ואחר כך גם עם מכבי רמת חן. או ככה לפחות נדמה לי, על אף שאינני.


עם רמת חן, בואו נפרגן, הוא הגיע בין השאר לגמר הפלייאוף וגמר גביע המדינה איפשהו במהלך העשור הראשון באלף השלישי לספירת הנוצרים.


אחר כך, נתקשה להכחיש זאת, אף לא נכחד, הוא הפך להיות מאמנה של בנות השרון וזה בדיוק, אבל בדיוק, מה שהוא עושה בשנים האחרונות וברצף. אוקיי, נכנעתי: הוא מזוהה גם עם בנות השרון.


בהזדמנות זו אגב כדאי אולי להעלות אחת ולתמיד את השאלה המסקרנת: האם מתנהל קשר לוגיסטי כלשהו בין בני השרון לבנות השרון? ואם לא לוגיסטי, אולי רומנטי? האם מי משחקני בני השרון הזמין פעם לארוחה לאור נרות את אחת מכוכבות בנות השרון? ואולי היא זו שהזמינה אותו? נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, שהשדר המכובד רם ויץ, חובב השרון ובקיא ברזיה השונים, יוכל אולי להרחיב בפרטים בסוגיה מרתקת זו.



עוד מרחשי לבנו: על פי הערכה שלא אומתה, שיקי זה בעצם משה. ואם אלה הם פני הדברים, הרי שקיבלנו רשמית וריאציה נוספת על שמו של המנהיג הדגול שלא זכה להיכנס לארץ המובטחת. מוסה, מושון, מושיקו, מוישל'ה, מוישה, מושיק, מויש, מוש – ועכשיו גם שיקי. רשמית. אגב, אם זה לא משה – שכחו מהפסקה הזו, כן?


ועניין נוסף: לא ברור איך ולמה, אבל פלח מזכיר במידה מסוימת את אלי רבי. אולי במבנה הגוף כבד הגפיים-משהו, אולי כי שניהם התחילו בבני יהודה והתקדמו שם, אל תשאלו למה כמה ומדוע. מזכיר, נו, במובנים מסוימים. ודי. זה אומר, אגב, שיום אחד נמצא גם באותו בליגת הגברים משתדל להימנע ככל יכולתו משימוש במלה הג'נטלמנית "ליידיז" בפסקי הזמן.


לסיום, קבלו ציטוט של השחקנית המכובדת שמרית גיגי מתוך כתבה של החבר אריה ליבנת, איש "הארץ", שפורסמה בדצמבר 2008 ולינק שלה עשה את דרכו ישירות מגוגל אל מסך המחשב הנשיאותי.


""יש לי יכולות שלא סופרים בנקודות, זה אנרגיות ורוח לחימה. שיקי אוהב את הדברים האלה. אצלו, גם מי שלא קולעת הרבה ונותנת הגנה משחקת הרבה. מה שעוד יפה אצלו שהדרישות שלו מהישראליות והזרות זהות. ברבע הגמר נגד רמלה, למשל, הוא לקח את קטיה אברמזון הצדה ואמר לה תמשיכי לזרוק. אין הרבה מאמנים כאלה. יש מאמנים שנלחצים אחרי החטאה של ישראלית וישר מכניסים במקומה זרה או בוסמנית".


נו, וזה נאה. נברך את החבר פלח על כניסתו אל מילון הערכים של כדורסלע-האתר, סמוך מאוד, עניין של ימים ספורים, לפני תחילת העשור השני באלף השלישי לספירת הנוצרים.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
פליישר, עפר - Fleisch air ball
פרישמן, עמוס - פינת אוסישקין
פלג, ברק - משורות צה"ל לא חמק
פנאן, מוני - יש אומרים כי היה כל השוני
פניני, גיא - פתלתל כאשמדאי
פופה, קונסטנטין - לא נמוך, גם לא קטין
פרנקו, דני - אין קשר לפרנד, קימאני
פרג, עדי - ספק אם ביקר בנורמנדי
פלח, שיקי - שום קשר לגאליס, ניקי
פליישר, ג'ניפר - לא שמעה על טרי פייר
פדרמן, דייויד - גרסה אינגליזית לדוביד
פורת, אריאל - חי ונושם בעמק יזרעאל
פורת, גור - מעולם לא שיחק בגבת/יגור
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 16/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
בוריס דיאו
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up