נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: חמו, אברהם - היה פה, עשה שם

תאור
 

אברהם חמו עלה לארץ ממצרים בגיל 17 והספיק המון. היה מכוכבי בהפועל חיפה בשעתו וניצב עד היום במקום השלישי בין קלעי המועדון המכובד הזה תחת השם אלברט איתו הגיע לישראל. ברשימת קלעי כל הזמנים בליגה צמוד אליו המספר 31 ולמעלה מ-4,000 נקודות אותן השיג בקריירה שנמשכה מ-1954 ועד 1969.


רבותי וגבירותיי (אני יודע שגם אתן כאם לפעמים), הבה נפנים זאת: הכדורסל לא התחיל בטל בורשטיין, אפילו לא בעדי גורדון.


האיש שיחק בנבחרת צה"ל, הוביל כמאמן את נבחרת ישראל לזכייה בזהב בטהרן, 1974, שימש כמאמן-שחקן בהפועל גבת ובמכבי רמת גן. היו לו גם תקופה קצרה כשחקן בהפועל מגידו ותקופות כמאמן באליצור ת"א, אליצור קרית אונו, הפועל חיפה והפועל רמת גן. גם במכבי ת"א עבר לעונה אחת, חלקית, בה עבד רק במסגרת האירופית.


מעניין, אה? על זה עוד לא שמענו. מילא שחקנים שמשותפים רק באירופה ובליגה לא, כמו חוסיין בשוק בשעתו, אבל מאמן שעובד עם הקבוצה רק בקטע האירופי? נו, אוקיי.



האיש שירת במשטרת ישראל במגוון תפקידים. נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, שלפני הרבה מאוד שנים היתה לו פינה קבועה ב'זהו זה' בענייני משטרה כאלה ואחרים. אמת או בדיה? לא יודע, אבל מנצנץ לי משהו בזיכרון.


חמו שימש גם כיושב ראש איגוד שופטי הכדורסל. עסק בתפקידיו השונים במניעת תאונות בעבודה, מניעת תאונות דרכים ומניעת אלימות, פשיעה וסמים בקרב בני נוער. למעשה, האיש קרימינולוג, כן? ויש לו אפילו מרכז על שמו, מרכז חמו, שעוסק בנהיגה מתקדמת. הבה נעניק לו את הכבוד והפרגון על מאבקיו למען נוער נקי, הגיוני ולא אלים, ועל כל פעולותיו החיוביות למען החברה.


התפרסם מאוד, חמו, ולא שהיה חסר לו פרסום קודם לכן, כאשר ניסה להביא להפועל רמת גן את שוגר ריי ריצ'רדסון, האיש שכבר כיכב כאן בחידה מצולמת או שתיים, אבל לא הצליח לשכנע את המוסדות לטובת השחקן, שהסתבך בסמים ונזרק מה-NBA.


חמו, יליד 1934, לא ילד, דורג במקום ה-42 ב'היכל התהילה', הספר שאין לכם ואתם בהחלט צריכים שיהיה, וגם התייצב לטקס המרגש באותו עניין שנערך בקיבוץ געש בקיץ 2005. אליל הינו. איש ספר וגם כותב ספרים בעצמו, כמו שאתם רואים בצילום המצורף.


בהזדמנות זו יוזכר גם בנו, מאור, שאימן כדורסל במשך מספר שנים במחלקת הנוער של רמת גן, כולל שועי עולם פורשים דוגמת ליאור ליובין, והיה גם עוזר המאמן בקבוצה הבוגרת.


בקיצור, חמו האב (וגם הבן, אבל זה כבר סיפור אחר) הוא דמות-דמות ולכבוד רב לנו להכניסו למה שעתיד אולי להיות יום אחד סוג של קודש-קדשים בכדורסל כאן – הלינק המשובח הקרוי 'זה א-ב של כדורסלע'.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
חרוש, יורם - בדממה דקה
חג'ג', דרור - גיבור-גיבור
חנוכי, ניצן - כלל וכלל אינו ליצן
חוזז, פיני - היה אליל, אודליה, תביני
חזן, חיים - אינו בחיים
חזן, ארז - מעולם לא עשה לנו ברז
חמו, אברהם - היה פה, עשה שם
חסין, אלעד - כבר לא בצד
חיימוביץ', טוהר - לא פגש את עלי מוהר
חגאי, רועי - ההוא שהמציא את מורי ורבי?
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 25/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
חאליד אל אמין
 
 
אבל כבד
 
 
מי השחקן? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up