נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: קליין, דני - ותיק-ותיק, כמדומני

תאור
 

ונגיד שדני קליין פורש מחר מכדורסל, כן? אין לי ספק וספק אין לי, ש-90 אחוז מפועלו אינו ידוע. האיש הוא סוג של שושואיסט רב חשיבות ורושם, שנוהג לבצע את רוב ענייניו מאחורי הקלעים ומשהוא מתבקש להתייחס אליהם או להגיב בעניינם, הוא מפטיר משהו בטון האדיש עד עצל שלו.


האם קליין הוא אגוז שלא פוצח עד היום, או שמא אינו אגוז כלל וכלל ואין מה לפצח? אתמהה ממושכות ונואשות ולא אבין זאת.


כך או אחרת, אחרת או כך, קליין משמש כיו"ר הפועל ירושלים מאז 1996 ועוד קודם לכן היה חבר הנהלה. זו חתיכת תקופה, בואו לא נכחיש זאת, אף לא נכחד או נגמד.


אמנם ירושלים לא זכתה באליפות בזמן הזה וקבוצות אחרות שאינן מכבי ת"א דווקא כן, אבל ברוב הזמן חיזקה ירושלים את הגדרתה כקבוצה מספר שתיים בארץ גם היא מסיימת עונה במקום החמישי. קליין מזוהה מאוד, מעורב מאוד ויש לו את הבאגים שלו, והפלוסים שלו, בדיוק כמו כל אחד אחר.


יש לירושלים שאיפות בדרך כלל, יש לה יומרות, יש לה רצונות ובתקופתו היא השיגה ארבעה גביעי המדינה ותואר אירופי מכובד מאוד, מחזיקת גביע יול"ב ב-2004. זכורות עד היום תמונות של קליין קרוב לגביע האירופי, או על כתפיים. האיש צהל שם כמו אחד שיודע שמדובר ברגע שיא שאולי לא ישוב. וואלאק, דורון שפר המשיחי, וויל סולומון האלילי, קלי מקארתי בשיא כיעורו החיצוני ויופיו הפנימי, טונג'י אווג'ובי עב-השריר ודני קליין איש שכונת תלפיות אשר על השרביט הניהולי – מנצחים את ריאל מדריד בגמר. חזק זה היה, חזק מאוד.


איכשהו, באופן ישיר או עקיף, כזה או אחר, ברור יותר וברור פחות, קליין נעזר לאורך השנים באנשים רבי ממון כדי לתפעל את הפועל ירושלים. אנשים, אני אומר, ואולי מפחית מההישג הגדול שלו בגיוס חברת הביטוח 'מגדל' המשמשת כספונסר עיקרי להפועל ירושלים מזה זמן רב.


אבל הייתי ב"אנשים" אז בואו נחזור לזה. אנשים כמו גומא אגייאר, ארקדי גאידמק ונחום מנבר, שכולם נעלמו בתוך תקופה קצרה ממלחה ומנוף הכדורסל. עזרו, סייעו, תמכו, שילמו והלכו. קליין נשאר, כשהוא מוציא לעצמו שם של מגייס כספים ותקציבים מוצלח במיוחד בשמי הכדורסל המקומי לאורך השנים, וגם משמש כמתריע בשער: אחת לתקופה מצבה של הפועל ירושלים דרמטי, בעייתי, קיצוני, אין רזרבות, האוברדראפט מאיים לכסות הכל.


בסוף, איכשהו, מסתדרים. קליין מסדר. אפילו ארינה תהיה בסוף. לא שהוא בנה במו ידיו, כן? אבל בתקופתו יעמוד הקומפלקס – עוד שורה לרזומה


וכאמור, אם הוא פורש מחר בבוקר (לא שנאחל לו זאת, להיפך), מה נזכור? כאמור, את צהלות הגיל והאושר עם גביע יול"ב, את המעורבות וההיתממות בסיפור הדרכון המזויף של קני וויליאמס, את ההוראה לשחקנים לרדת מהמגרש לאחר שמאמן הקבוצה, יורם חרוש, הורחק במשחק בו שפט סמי בכר במלחה נגד מכבי ת"א; את הקרבות המילוליים מפעם לפעם עם שמעון מזרחי ואת ההחלטה לוותר על ההשתתפות ביורוליג בעונה שלאחר הזכייה בגביע האירופי, מאחר שמלחה לא עמד בדרישות ובקבוצה לא רצו לשחק בנוקיה-ההיכל.




אבל רגע, רגע, רגע, עזבו הכול: אם תוסיפו לו ג'ל בכמות מסחרית, חליפה של ורסאצ'ה, קולון יוקרתי וקצת וואסאח וקריצות מזדמנות, תקבלו את תאומו הסיאמי של אבנר קופל. האין זאת?


לא משנה איך תגדירו את התפקיד של קליין - מנהל, נשיא, יושב-ראש, עומד-ראש, גזבר הכספים, שר המשקים או אחד שיודע – מדובר בלב ובנשמה של הפועל ירושלים בעשור וחצי האחרונים. מאמנים באים ומאמנים הולכים בהפועל ירושלים, אבל דני קליין לעולם נשאר בין כתלי מלחה, כי זהו עולמו, וכנראה, כפי שהגדיר זאת היטב צביקה שרף כשדיבר על מכבי ת"א, גם הוא "קשר את גורלו עם זה של הקבוצה".


מאמננו הלאומי לשעבר כבר הצהיר שהוא מוכן גם להיות אפסנאי במכבי, וכנראה שהמקביל למכביזם בירושלים מתגלם בדמותו של קליין, שיעשה הכול עבור האלטרנטיבה (היה שקוף שהמילה הזו תופיע, לא?) הירושלמית.


סיפור אהבה, זה בערך המונח היחיד שקופץ בראש כשחושבים על דרך לתאר את יחסיו של קליין עם האוהדים האדומים. קליין מחובר לקהילה ברמות עילאיות ממש, ודוגמא לכך ניתן היה לראות כשארקדי גאידמק לכלך על היו"ר בפומבי וקליין רצה למשוך ידיו מכל העסק. "תחזיקו אותי", רמז בלא מילים, והקהל הירושלמי לא היסס לרגע ואכן החזיק אותו בכוח. מפה לשם, ההר הוליד עכבר, וקליין חזר במהרה להיות האיש החזק בהנהלה, אחרי כמה משחקים בהם ישב בצד ולא התערב. לפחות בינתיים. כי קליין הוא קצת יו-יו. לפעמים הוא צריך להראות לכולם שנמאס לו, יו נואו. סוג של שחרור קיטור, כנראה.


לפעמים, כך נדמה, כשקצת משעמם לו, נוהג קליין לטלטל את הענף עליו הוא יושב עם איזה שליפה מהמותן סטייל "טפירו חתום במכבי", או "יש הימורים בכדורסל". תירגע עם השליפות, קליין. שלא תהיה כמו ההוא מהאגדות, שהיה זועק 'זאב-זאב'.


נאחל לו שנים רבות של פעילות אוהדת, אוהבת ומכל הלב למען הפועל ירושלים טובה, חזקה וגאה גם בעתיד, ובו-זמנית נכניס אותו למילון הערכים של כדורסלע-האתר ונעניק לו חיי נצח במסגרת הלינק 'זה א-ב של כדורסלע'.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
קופל, אבנר - נצנץ
קנטי, אלי - איזה מאמן, יא וולי
קידר, גדי - מלפני תקופת ארקדי
קנטור, גיא - מסמיק עד בלי די
קוז'יקרו, עידו - ירום הודו
קזרנובסקי, אנטון - בינתיים, יצא פצפון
קרן, חנן - קלע מחונן
קרטר, מייקל - בחולון היה אל
קמינסקי, דוד - שומריו היו חיוורים כסיד
קדוש, אילן - יום אחד הוא פשוט נעלן
קוחנסקי, ארז - גם הוא בחור כ
קוקיה, אורי - מעדיף סלמון על בורי
קפלן, סטיב - צלף מרהיב
קליין, דני - ותיק-ותיק, כמדומני
קליין, רלף - הרבה שנים ישב על האוכף
קטש, עודד - כלל אינו כבד
קאר, קורי - שרוף על איימוס, טורי
קולודני, נעמי - נו נו נו נו נו נעמי, המלכה!
קולמן, חנן - שיחק פה פעם, מזמן
קורנליוס, גרג - חד כמברג
קצורין, מולי - מעריץ של דבי ונולי
קרפלס, טל - טרם שבר אגרטל
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 20/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
אלברטו הררוס
 
  נרימה כוסית לחיי 
ילנה מקסימוביץ'
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up