נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: רוברטס, קלווין - שמע על יאנג, אלווין

תאור
 

איכשהו יצא שקלווין רוברטס (יליד 1956, 2.02) הוא שחקן נשכח למדי בתולדות הליגה שלנו, ואני חושב שהגיע הזמן לתקן את העיוות הזה. הוא שיחק כאן ארבע עונות במהלך שנות התשעים וחילק את זמנו בין הפועל גבת (הראשונה שלו כאן), הפועל חולון, מכבי ראשל"צ והפועל ת"א. עונה בכל אחת.


סנטר אתלטי במיוחד, קופץ לשמיים, שבתחילת דרכו שיחק בישראל כזר ובסיום כמתאזרח. בצילום שמופיע כאן קשה מאוד לזהות אותו, אבל האמינו לי - זה הוא. אי אפשר לטעות במגני הברכיים, במגן הזיעה, בנוהג ללבוש חולצה מתחת לגופייה, בפיגורה הכללית ובוודאי בניסיון האוטומטי לחסום כל דבר. ובעיקר, בחשש של ליאור RDT הלחוץ המחפש דרך מילוט.


זוכר אותו מצוין אנוכי.


על פניו אין זה צילום יאה, אף לא נאה, כדי להציג את האיש במעמד הענקת ערך על שמו, אבל זה הרבה יותר מאשר קיים במאגרי תמונות אחרים ברחבי הארץ הזו.



האיש היה זר מאוד איכותי בימים שקבוצה כמו הפועל גבת הצליחה לשים ידיים על זרים בעלי מוניטין. אניס ווטלי למשל, או ג'ינו בנקס ואחרים.


960 נקודות היו לו בליגת הראשונה הרבה לפני שהגיע כדורסלע-האתר והכריז על שמה המעשי: ליגת קזינו. אבל הקריירה שלו היתה רחוקה מלהסתכם או להצטמצם לתחומי הליגה כאן.


רוברטס שיחק שתי עונות בליגה הספרדית, אחת מהן בבראוגן והשנייה פשוט שכחתי אז תסלחו לי, עם ממוצעים בסדר גודל של 20 ו-10. הוא היה גם אחד החוסמים הטובים בכל מקום בו שיחק וגם ריבאונדר משובח. ההתעופפויות שלו לחסימות היו מרהיבות ממש. עוד לפני כן שיחק גם בטורקיה עם גלטסראיי באמצע השמונים, וזכה איתה בגביע הטורקי.


בסוף, מכל הסיפור, כשהוא קרוב לגיל 40, התאזרח בישראל בזכות נישואים למקומית ואת השנתיים האחרונות עם ראשון לציון והפועל ת"א עשה כמתאזרח. טיפוס מאוד נעים ואדיב, ככל הזכור לי. ושחקן-שחקן שבצעירותו היה גדול על מרבית הקבוצות בליגה שלנו. למעשה, בפעם הראשונה שנחת כאן היה בן 35.


את ימי המכללה הרחוקים מאוד אי-אז בימים עשה בקאל סטייט פולרטון ונבחר בדראפט ה-NBA של 1980 בידי סן אנטוניו, אבל מעולם לא שיחק שם. אחר כך עשה את הריבוע הנאה המורכב מטורקיה, ספרד, איטליה קבוצה אנונימית יחסית מהליגה השנייה וגם שם הרביץ משהו כמו 20 ו-10 פלוס-מינוס) וישראל לקינוח.


באיחור רב מאוד כדורסלע-האתר גאה להוסיף גם את קלווין רוברטס, אזרח ישראלי בסופו של יום, לרשימת בעלי הערכים של הלינק המופתי 'זה א-ב של כדורסלע'. טוב מאשר לעולם לא.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
רוט, מורן - חרוץ ושקדן
רבי, אלי - מאמן נבחרת ישראלי
רום, גילה - אינה משכונת ממילא
רוברטס, יוברט - הלחין ריבאונדים כמו שוברט
רודובסקי, ויקה - ספק אם מחבבת את קרני, מיקה
רוברטס, ג'רון - בשבילנו הוא ירון
רוזן, ג'ף - מבטיח שלא יתחפף
רוברטס, קלווין - שמע על יאנג, אלווין
רוקני, יריב - וגם יזכה בריבאונד
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 18/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
קייס אקרבום
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up