נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: ניומרק, דייב - לא השתמש באפטרשייב

תאור
 

הופה, עד לדייב ניומרק הגענו. סנטר יהודי בגובה 2.13 ששיחק שתי עונות בשנות השבעים בהפועל ת"א, וגם ב-NBA היה – לא נכחיש זאת כלל ועיקר.


קצת סדר, אוקיי? ניומרק נולד ב-11 בספטמבר 1946 בברוקלין, ניו יורק. אכן כי כן, 55 שנים בדיוק לפני תקיפת ארגון הטרור אל-קעידה בעיר, אולי הגדולה והמתוקשרת ביותר בעולם אי-פעם.


האיש שיחק בתיכון על שם לינקולן במקום בו נולד ומאוחר יותר המשיך לאוניברסיטת קולומביה. בדראפט ה-NBA של 1968 – שנה נשיאותית, כזכור – הוא נלקח בידי שיקאגו בבחירה התשיעית של הסיבוב השלישי (31 סך הכל). מכובד ואף נאה.


הוא היה בן 22 בעונה הראשונה שלו, אותה סיים עם 5.6 נקודות ו-4.3 ריבאונדים ב-14 דקות בממוצע על פני 81 משחקים. איתו בקבוצה שיחק ג'רי סלואן, יאאא אולוהייים!


בעונה שלאחר מכן עבר לאטלנטה וירד במספרים: רק 64 משחקים, רק 9 דקות לערב ולצד המספרים האלו רשם 4.9 נקודות ו-2.7 ריבאונדים. אחד השחקנים של הווקס אז היה וולט בלאמי האגדי.


בעונה שלאחר מכן, ואנחנו כבר ב-1970/71, ניומרק עבר ל-ABA ושיחק עם קרולינה קוגארס




משם והלאה קצת נעלם לי, לא אסתיר זאת. ברם אולם ואף על פי כן שב והגיח בעונת 1973/4 בארץ הקודש כשהוא משחק כאחד מתוך שורה ארוכה של אמריקאים-יהודים שמילאו את שורות הפועל ת"א בשנות השישים והשבעים. הוא היה לא רע בכלל, כן? אבל עזב את הליגה כאן וסיפר מאוחר יותר שלא נהנה כאן ולא מצא את עצמו בחברה, באורחות המקום ובקבוצת הכדורסל.


בעונת 1977/78 שב לארץ על פי הצעת הפועל ת"א, ויחד איתו הגיע גם ג'ון וויליס שעשה כאן קריירה ארוכה ומצוינת. בעונה ההיא שיחקו בהפועל ת"א בין השאר גם בארי ליבוביץ', פיני חוזז, גור בן דוד ושמואל נחמיאס.


הפעם ניומרק נהנה קצת יותר, בעיקר מהזדמנות לשוב ולשחק לאחר שניסה לשוב ל-NBA בלי הצלחה. עם זאת, בראיון שפורסם באוקטובר 1977 בעיתון "חדשות הספורט" סיפר על בדידות גדולה ועל אי השתלבות במרקם החברתי. היחיד שהכיר היה בארי ליבוביץ' עוד מתקופת היותם נערים בארצות הברית, אבל החברות הזו לא שרדה את מבחן השנים כאמור, וניומרק סיפר ש"עכשיו בארי הוא איש עסוק ואין לו זמן".


בסך הכל קלע 682 נקודות בהפועל ת"א בשתי עונות, אם כי לא ברור בדיוק בכמה משחקים. זהו חלקו בכדורסל הישראלי. שיחק גם בקבוצות אחרות באירופה אומרים האומרים ומספרים המספרים, אבל רק האל הטוב וניומרק עצמו יודע היכן ומתי.

ניומרק, שכינויו היה שורטי, זוכה בערך שנים רבות מאוד לאחר פרישתו ועזיבתו כאן, ולו בזכות הצילום הנאה ששמור במאגר תקופה ארוכה. היה צורך ואף חובה היתה זו לעשות בו שימוש מתישהו. מה גם שהאיש משלנו הינו, ולפיכך מחובתנו להעניק לו ערך בכדורסלע-האתר במוקדם או במאוחר. נפרגן אם כן ערך לדייב ניומרק, האיש והשיער, לזכר ימים רחוקים אי אז בשנות השבעים כשחקן הפועל ת"א.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
נסים, אפיק - פנה לאפיקים אחרים
נאווי, עמי - יששששש!
נאור, מתן - עונות רבות שמנו נתן
נתן, טל - לעולם אינו מובטל
נברסון, קרל - החתול המקורי
נלסון, קורקי - נט (כדור חוזר)
ניר, יוני - עדיין פלוני, עדיין אלמוני
נוסל, חן - ד. דבורין היה אומר עליה: אכן כי כן
נעימי, יובל - יש לו את זה, אבל
נוי, טלי - חסידה של הפן המנטלי
ניומרק, דייב - לא השתמש באפטרשייב
ניגוט, ג'וש - זרק גם משלוש
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 29/03/2024
 
  נרימה כוסית לזכר 
אורי שלף
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up