נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: ג'ינו, יעקב - ואנחנו נארוב

תאור
 

אחד המאמנים הבולטים בעת החדשה בליגת חרטאבונה, יצא לחו"ל ומאמן בשעת כתיבת השורות בבלגיה. זה קרה אחרי שפרשה מוזרה ביותר הראויה לכתיבת תסריט הוליוודי שלחה אותה לצסק"א סופיה איתה חתם חוזה ארוך טווח, ומפה לשם לא רק שהעיפו אותו לפיייי קיבינימאט ועוד בסבר פנים יפות ובלשון מתקתקה, אלא השליכו ליאור את כל השחקנים שאותם הביא לסופיה.


מוזר עד מאוד ועד בלי ועד בלי קץ היה הסיפור ההוא, וכאילו כדי לנעול אותו סופית נהרג בתאונת דרכים אמיל כהן, היו"ר היהודי של המועדון הבולגרי ומי שהביא את ג'ינו לבולגריה. נו, מה לעשות, לא לכל דבר יש הפי אנד.


אם כי, יש לומר, קיימת סברה די מבוססת לפיה ג'ינו די מרוצה מכך שהרפתקת צסק"א סופיה מאחוריו. אולם לובן היא לא מי יודע כמה, ומי בכלל יודע אם החוזה הארוך שחתם עם הבלגים יקוים וימומש עד תומו. אחרי מה שקרה עם הבולגרים, לך תדע מה יהיה עם הבלגים. אחר הכל, גם להם יש ב', ג', ל', ה' ואפילו י'.



אבל עזבו, בחייכם, אפשר לחשוב שג'ינו מאמן כבר 15 שנה באירופה או משהו. בואו נדבר על מה שקרה כאן. ומה שקרה כאן הן שתי קדנציות מעניינות מאוד ומוצלחות ברמה המקצועית עם בני-השרון, אבל היו לאורך הדרך כל מיני תאקלים עם חברי ההנהלה שהעיבו כעננים אפורים על מערכת היחסים.


בין לבין היתה לו גם עונה אחת כעוזרו של רבי פנחס הגרשוני במכבי ת"א, שבה הקבוצה זכתה באליפות היורוליג. משום מה, ג'ינו לא המשיך במכבי. עד היום מדובר בתעלומה (עוד אחת, כמו שאתם שמים לב, בקריירה רצופת תעלומות של האיש). ישנם האומרים כי הרב נפרע מעוזרו, ישנם אומרים כי נטייתו של ג'ינו לקבל עליו הצעה לעבוד כמאמן ראשי בהפועל ירושלים העלתה את הסעיף אצל האנשים הקובעים. לא נדע לעולם, עד שלא נחקור במופלא מאיתנו אחת ולתמיד. אבל לא עכשיו, אין כוח וחשק כרגע.


כך או אחרת, אחרת או כך, בעוד מרבית מאמני ישראל הבולטים מכונים בפי הציבור בשמם הפרטי בלבד (פיני, צביקה, אפי, מולי, ארז וכיוצא באלה), ג'ינו הוא אחד הבודדים, אולי יחד עם שרון דרוקר, שמוכר בסביבה על פי שם משפחתו. דומה שבכל מצב ובכל מקום הוא מוכר וידוע על פי השם ג'ינו, ורבים מאוהדי הכדורסל לא לגמרי בטוחים מהו שמו הפרטי, אם יתקילו אותם בפרט טריוויאלי שכזה באישון הלילה ושימו לב: אף בעיצומו של היום.


ג'ינו היה גם עוזר מאמן הנבחרת הבוגרת ובשלב כלשהו ביקש להפגין עצמאות ולעבוד כמאמן ראשי בלבד, עניין שביצע לשביעות רצונו במשך תקופה מסוימת בנבחרת הצעירה של ישראל.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
גורדון, עדי - גאליסטייל
גל, עמית - עושה גלים
גורדון, שחר - כבר לא יפציע
גודס, גיא - בחור עם ישבן טוב
גוט, דני - דני GOT קשרים
ג'ינו, יעקב - ואנחנו נארוב
גרין, יניב - פה ושם מסוגל להלהיב
ג'מצ'י, דורון - יחיד בדורו(ן)
גינזבורג, ננו - מאמננו
גורדון, אבישי - טו שי שי האש האש איי טו איי
גרינבוים, ריבי - לאהבתנו, איך תגיבי?
גרשון, פיני - מעולם לא החתים ארגנטיני
גורביץ', אינה - כל זריקה נכנסת פנינה
גורן, אלומה - בשקט, בנועם ובלי מהומה
גנור, נועה - סערה שלא ניתן למנוע
גורן, אור - צלף בכל חור
גוט, רמי - עבר צילום פנורמי
גודמן, תמיר - סיפור נדיר
גריפין, בוב - יש לו אחלה ג'וב
גיל, חיים - היכה במצילתיים
גורן, אדם - עץ השדה
גרינבוים, איתי - איזה שחקן, אללי
גלינסקי, בר - יש לה שם מפואר
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up