אלכסנדר פטרנקו
תאריך לידה: 04/02/1976
תאריך פטירה: 21/07/2006


איזו מכה. אלכסנדר פטרנקו, הפורוורד של חימקי בשנים האחרונות, מת בתאונת דרכים. אשתו והוריה נהרגו איתו, ורק התינוקת ניצלה.


היה בן 30, השחקן המצוין הזה, אחד היותר טובים ויותר יעילים מבין הכדורסלנים הרוסים שיצא לי לראות בעשור האחרון. פורוורד חזק, חכם וגבוה (2.05), שביקר עם חימקי בארץ ושיחק נגד עירוני נהריה ובני השרון, והשתתף גם בפיינל פור של הסופרו-ליג ב-2001 עם צסק"א מוסקבה נגד מכבי ת"א, קצת לפני העזיבה של אנדריי קירילנקו ל-NBA.


פטרנקו שיחק 6 שנים בנבחרת רוסיה והיה חבר גם בנבחרות הנוער והעתודה. תמיד חשבתי שהוא יכול להיות בוסמן נפלא לאחת מקבוצות הצמרת בארץ, וטוב תעשה זו שתקלוט את העניין ראשונה ותביא אותו לכאן. אבל כנראה שהרוויח טוב במקומות ששיחק, או שפשוט לא ממש בא לו לעזוב את גבולות רוסיה. עובדה שלא שיחק מעולם מחוץ למדינה.


בשנתיים האחרונות הוא הגיע עם חימקי לפיינל פור של היורוקאפ. ב-2005 הפסיד בחצי הגמר, ב-2006 הפסיד בגמר המפעל לחובנטוד בדאלונה (88-63), קלע 11 נקודות ולקח 5 ריבאונדים. במשחקים נגד נהריה בעונתו האחרונה קלע 19 נקודות בהפסד הרוסים בישראל, ו-16 נקודות בגומלין ברוסיה בו ניצחה חימקי. הוא סיים את העונה שעברה עם 12.7 נקודות ו-5.5 ריבאונדים ב-26 דקות בממוצע במסגרת היורוקאפ. מספרים אדירים.


והיה גם תותח שלשות - 45% בעונתו האחרונה - וידית נהדרת לאורך כל הקריירה שלו. מלבד צסק"א וחימקי, פטרנקו שיחק גם בקאזאן. מה יהיה עם תאונות הדרכים האלה, אין שום סיכוי לשים לזה סוף?

 
 
 
 
Powered By Art-Up