מאליק סילי
תאריך לידה: 01/02/1970
תאריך פטירה: 20/05/2000


מאליק סילי נהרג בתאונת דרכים בגיל 30. משאית שנסעה על אוטוסטרדה נגד כיוון התנועה פגעה ברכב בו נהג סילי והרגה אותו. הנהג הפוגע היה שיכור ונפגע קשה. בהמשך הוטל עליו עונש מאסר בן ארבע שנים. שני הנהגים לא היו חגורים, אבל ברכב של הפוגע היתה כרית אויר וברכב של סילי, שחזר ממסיבת יום הולדת לקווין גארנט במיניאפוליס – לא היתה.

הוא שיחק באותו זמן במינסוטה טימברוולבס ובסיום אותה עונה אמור היה להפוך לשחקן חופשי, אבל הספיק לדבר עם ראשי המערכת ולומר להם שהוא מעוניין להישאר בקבוצה, כיוון שהוא מאוד נהנה ממנה, מהשחקנים, מהמאמנים ומהעיר.

פליפ סונדרס אימן את מינסוטה באותו זמן וספד על קברו בניו יורק: "הקבוצה שלנו היתה כמו מאליק, מאוד לא אנוכית. הוא האמין שחשיבות הקבוצה גדולה מאשר חשיבות השחקן היחיד, והתנהג בדיוק כך. הוא יחסר לנו, אבל לעולם לא נשכח אותו", אמר.

מינסוטה היתה הקבוצה הרביעית של השוטינג גארד/סמול פורוורד הגבוה (2.03). לפני כן הוא שיחק באינדיאנה, לוס אנג'לס קליפרס ודטרויט. הוא היה הבחירה ה-14 בדראפט 1992 בידי אינדיאנה, כבוגר סט. ג'ונס. את המכללה הוא סיים לאחר ארבע עונות מלאות עם 18.9 נקודות ו-6.9 ריבאונדים למשחק. לאחר מותו נתלתה על תקרת האולם הגופייה מספר 2 שהיתה שייכת לסילי

היו לו שמונה עונות באנ.בי.איי, עם 493 משחקים. ב-254 מהם פתח בחמישייה. הממוצעים: 10.1 נקודות ב-23.8 דקות לאורך הקריירה. העונה האחרונה שלו, 1999/00, היתה גם היחידה בה שותף בכל 82 המשחקים.

 
 
 
 
Powered By Art-Up