קווין דאקוורת'
תאריך לידה: 1/04/1964
תאריך פטירה: 25/08/2008


קווין ברווז-שווה, אם לתרגם את שמו בעילגות עברית אופיינית, זכור לי מאוד כסנטר המאסיבי של פורטלנד טריילבלייזרס בסוף השמונים ותחילת התשעים. זו היתה קבוצה שהגיעה פעמיים לגמר הפלייאוף תחת ריק אדלמן, האדל-שלהם, יו נואו. כל אחד והאדל שלו. ואגב, מה חדש אצל אדלשטיין?


דאקוורת' היה שמן כבר אז, לדעתי. תמיד היה לו עודף משקל. וזה גם מה שהוביל למותו הפתאומי מהתקף לב, על פי כל ההערכות, בגיל 44, ובעיצומו של קיץ 2008. הוא היה אמור לנהל קליניקת כדורסל באורגון כשנודע על הימצאו ללא רוח חיים באזור גלנדן ביץ', ליד העיר לינקולן סיטי, צפונית לניופורט. הוא היה קשור לפורטלנד עד יום מותו, עסק בפעילויות שונות מטעם המועדון למען הקהילה והשקיע את זמנו הפרטי בין השאר בעסקי יאכטות וספנות.


הוא נבחר על ידי סן אנטוניו כמספר 9 בדראפט 1986 כבוגר מכללת איסטרן אילינוי. מאוחר יותר הועבר בטרייד לפורטלנד תמורת וולטר ברי האגדי, שם שכיף לגלגל על הלשון ושחקן שמאוד אהבתי לראות בתקופתו באירופה.


דאקוורת' עבר עונה ראשונה לא מוצלחת במיוחד, כששימש כסנטר מחליף לסטיב ג'ונסון, שבעצמו היה מחליף לסם בואי שנפצע. בעונה שלאחר מכן נפצע ג'ונסון לתקופה ממושכת ובואי שוב שבר את הרגל, כך שלא היתה ברירה: דאקוורת' הוכנס למשבצת הסנטר הפותח וגמל בעונה מצוינת עם 15.8 נקודות למשחק ו-7.4 ריבאונדים. זה הפך אותו להיות השחקן המשתפר של השנה ב-1988.


ככל שחלף הזמן, ובעקבות שינויים שהביאו לשחרורם של ג'ונסון ובואי, דאקוורת' תפס את עמדת הסנטר הפותח לצמיתות והשיג לעצמו מקום גם בנבחרת המערב באולסטאר ה-NBA. פורטלנד קיבלה את באק וויליאמס מניו ג'רזי לעמדת הפאוור פורוורד ויחד עם דאקוורת' היה לה קו קדמי מצוין – נתקשה להכחיש זאת.


איפשהו ב-1991/92 בעיות המשקל העודף החלו להפריע יותר ויותר, מעמדו המקצועי בקבוצה הלך והדרדר עד שבקיץ 1993 הוא הועבר בטרייד לוושינגטון תמורת הארווי גראנט. הוא הספיק לשחק עוד ארבע עונות ב-NBA אחרי התקופה בפורטלנד, כשהוא מחלק אותן בין וושינגטון, מילווקי ולוס אנגל'ס קליפרס – ואז פרש.


אחרי שתי הופעות באולסטאר, הרבה שנים יפות ב-NBA, 8,085 נקודות בקריירה, 3,945 ריבאונדים ו-316 חסימות בסך הכל - דאקוורת' מת בגיל 44, צעיר מאוד, צעיר מדי. היה לו אחלה טאץ'. אזכור אותו תמיד.


אגב, הערה תקנונית: דאקוורת' לא יכול להיבחר ללינק המשובח 'סוסוני יאור' יען כי אינו עוד איתנו, כך שנעשה לו מערוף ונמנע ממנו את הכבוד המפוקפק-יחסית הזה. מעבר לזה, קיימת מגמה עקרונית שלא לאפשר נוכחות של אותו שחקן בשני לינקים שונים בכדורסלע-האתר למעט חריגים פה ושם.

 
 
 
 
Powered By Art-Up