בריאן וויליאמס
תאריך לידה: 06/04/1969
תאריך פטירה: 07/07/2002


את בריאן וויליאמס אני זוכר מצוין, בעיקר כחלק מהרוטציה של שיקאגו בולס. גוף גדול, שמאלי, טאץ' רך. שחקן לא רע. יום אחד, ככה פתאום, אחרי שהסתובב בעוד כמה וכמה (וכמה!) קבוצות פורסמה ידיעה שאיש נמצא מת בים. על פי הערכות, הוא נרצח בידי אחיו.


בריאן היה בנו של יוג'ין וויליאמס, אחד הזמרים בלהקה הסופר-דופר נודעת "הפלייטרס". את תקופת הקולג' עשה במרילנד ובאריזונה ואחר כך נבחר עשירי בדראפט 1991 בידי אורלנדו, אבל לא עשה שם שום דבר מיוחד. ומשהו מיוחד – הוא לא עשה שם.


משם הוא עבר לדנבר וגם לקליפרס ובשיאו הגיע שם ל-15.8 נקודות בממוצע לעונה. באיזשהו שלב הוא נפלט מהקליפרס לשיקאגו וסיים שם את 1996/97, כדי להפוך למחליף משמעותי לגבוהים שעוזר לקבוצה לזכות באליפות החמישית. התקופה בשיקאגו היתה קצרה וזמנית ביותר ומשם הוא עבר לשנתיים אחרונות בקריירה עם דטרויט פיסטונס. בראשונה מביניהן הוא גם קבע את הממוצעים הטובים ביותר בקריירה שלו: 16.2 נקודות ו-8.9 ריבאונדים. אחרי עונה נוספת פרש לא לפני ששינה את שמו לביסון דלה.


בצעד מאוד מדובר בזמנו הוא פרש מכדורסל כשנותרו לו חמש עונות בחוזה עם דטרויט שהיו שוות עבורו סדר גודל של 37 מיליון דולר. הוא היה בשיא יכולתו, ונחשב גם לשחקן היקר ביותר שהפיסטונס החזיקו אז, אבל נשבר לו הזובון מסיבה כלשהי, או סתם לא בא לו יותר, והוא הסתבך קצת עם ההנהלה ופשוט פרש לגמרי כשהוא מעדיף את המוצא הזה על פני מעבר בטרייד לקבוצה אחרת. הוא נודע אז כבליין והולל והוקף תמיד בבחורות יפות. נו, יש גם כאלה, יו נואו.


ביולי 2002 נודע על מותו, לאחר שיצא עם חברתו, אחיו ואדם נוסף למסיבה בטהיטי. על פי החשדות הוא נרצח על ידי אחיו קווין וויליאמס, ששינה את שמו עם הזמן למיילס דאבורד, ויחד איתו נרצחה גם חברתו.


החשד הוא כי גופותיהם הושלכו אל האוקיינוס הפאסיפי והסיכוי למציאת הגופות אי-פעם קלוש. התברר שהאח, שעל פי כל החשדות והממצאים היה זה שרצח את השניים, השתמש בכספו דלה ביסון, רכש זהב בשווי 150 אלף דולר והשתמש בפספורט שלו. כשנתפס אמר לאמו, כי לעולם לא היה מזיק לבריאן באיזושהי דרך וכי לא יוכל לשרוד את חיי הכלא. כחודשיים לארח היעלמו של דלה ביסון מימש אחיו את איומיו והתאבד. הוא היה קצה החוט היחיד מבחינת המשטרה לפענוח מלא ומוחלט של הפרשה, שפרטיה המלאים והמדויקים לא יתבררו כנראה לעולם.

 
 
 
 
Powered By Art-Up