קורטני פאריס - הגברת הראשונה
תאריך לידה: 21/09/1987


לאבא של קורטני קוראים בובה ויש לה אחות תאומה בשם אשלי, שהצטרפה אליה וחתמה באליצור רמלה. קורטני שיחקה בסקרמנטו, אשלי בלוס אנג'לס. בובה, בחור לא קטן בפני עצמו, זכה בעבר בסופרבול שלוש פעמים עם סן פרנסיסקו 49. כבר היו פעמים שהאיש עלה על מד המשקל וזה הראה 150 קילו. משפחה ספורטיבית. חוץ מזה, יש שם ארבעה אחים.

משום מה, המכללה שלה, אוקלהומה, לא פרסמה אף פעם את המשקל שלה. שוויון המינים כבר כאן, משקל של ספורטאים מפורסם באופן חופשי בהרבה ענפי ספורט בעולם, אבל לא במקרה של קורטני פאריס. אומרים שספורטאיות שמנות עלולות להיפגע מזה, להיעלב, להרגיש רחוקות מהאידיאל שאליו הן חותרות: להיות ספורטאיות מובילות, נתון שלא מסתדר טוב כל כך בדרך כלל עם משמנים.

אבא-בובה, שעשה קריירה נאה כרפאל כאמור ב-NFL, נופה בסופו של דבר ב-1991 מהסגל של סן פרנסיסקו משום שלא עמד במגבלות המשקל שהוצבו לו (325 פאונד, כ-147 קילו). באחת ההזדמנויות הוא אמר לאחרונה, שהוא רוצה שהסוסונית שלו, קורטני, תרזה ב-6 ק"ג כדי שתוכל להיות גמישה יותר, להפחית מהלחץ על הגוף שלה ולהאריך את הקריירה שלה. פאריס, שנבחרה כאמור בדראפט ה-WNBA, שוקלת 109 ק"ג. זה מה שהראה מד המשקל.

קורטני סיפרה שהיא לא כל כך מוטרדת מאנשים ששואלים אותה על משקלה. "זה לא שאני יכולה להסתיר את זהותי", היא הסבירה והוסיפה שהיא שמחה שיש לה יכולת וכושר משחק במשקל כמו שלה, אבל היא בהחלט מחויבת בעבודה קבועה על שמירת המשקל, כדי שלא לגלוש לתחומים לא רצויים. 115, נניח, יו נואו.

למרות הדעה לפיה שחקן יכול לשפר את יכולתו אם יפחית משקל, הרי שישנם גם מחקרים שמוכיחים אחרת. שחקנים שרזו לא בהכרח הצליחו לשמור על כוחם הפיזי במגרש, או נאלצו לעסוק יתר מדי בהקפדה על שמירת משקל, עניין שהפריע להם לשמור על יכולתם המקצועית במגרש עצמו לאורך זמן.

קורטני, כמו שאתם רואים אותה, הפכה ב-2007 להיות הראשונה במכללות, גבר או אשה, עם נתונים של יותר מ-700 נקודות, 500 ריבאונדים ו-100 חסימות בעונה. מאמני מכללות שונים בכדורסל הנשים פיזרו מחמאות סביבה החל מ"היא שאקיל או'ניל של הנשים,, ועד "היא השחקנית הטובה ביותר באוקלהומה". נמדד ונמצא, אגב, שקרוב ל-25% מהנקודות שלה מושגות מריבאונד התקפה, בדרך כלל מהחטאות שלה-עצמה.

"אני אשה שלא מתנצלת כל הזמן על כך שאני כבדה, או גדולה או אתלטית. זה מקובל היום בחברה יותר מבעבר. עבור הדור שלי זה ממש לא ביג דיל. אשלי, האחות התאומה, סיפרה שאמם (1.83) תמיד קנתה להם נעליים קטנות מכפי מידתן כדי שלא יבלטו יותר מדי בחברה.

מאמנת דיוק סיפרה לפני מספר שנים שאחת השחקניות שלה, שגובהה 2.01, נעלה נעליים עם עקבים בגובה 7.5 סנטימטרים והצטלמה כך כאשר הקבוצה ביקרה במקסיקו. הצילום התפרסם באתר של דיוק ותגובות רבות של בחורות גבוהות במיוחד פורסמו באתר ביחס לאותו צילום, ובהן הן מודות לאותה שחקנית על האומץ והתעוזה שלא לחשוש להתבלט גם בצדדים שנראו פעם בעייתיים-משהו או לא מקובלים.

סוסונית יאור או לא, לקורטני פאריס יש פה גדול, או סתם ביטחון עצמי מופרז. לפני העונה האחרונה שלה באוקלהומה היא הודיעה, שאם לא תזכה עם הקבוצה באליפות המכללות היא תחזיר את סכום המלגה, כ-64 אלף דולר. "בלי אליפות ארגיש שזה לא מגיע לי", אמרה. הקבוצה הפסידה בסופו של דבר ללאויוויל בשתי נקודות הפרש. כאשר נשאלה אם היא מתכוונת לעמוד בהבטחה ולהחזיר 64 אלף דולר למכללה, אמרה שזה בדיוק מה שתעשה, אם כי ייקח לה קצת זמן להשיג את הכסף.

נו, וזה נאה. מעניין אם היא תחסוך טוב-טוב את הכסף שתקבל העונה באשדוד, או שתבזבז אותו על מגשי פיצות כמו ימי סחור-סחור שחורציאניטיס בקאנטו-העיר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up