גארת' ג'וזף - סוסון מהקריביים
תאריך לידה: 08/08/1973


סיפור מעניין, גארת' ג'וזף. בחור בגובה 2.18, 140 קילו כשהוא שמור ולא זולל, ומאחוריו ארבעה משחקים בלבד ב-NBA. הייתם מצפים מסוסון כזה לעשות קצת יותר ברמה הגבוהה.


בצעירותו, אי-שם במכללת סט. רוז באלבאני, ניו יורק, הרבו להשוות אותו לשאקיל אוניל המבוגר ממנו בשנה וחצי בערך. כבר אז, כשהוא צעיר מאוד, ג'וזף היה מספיק הוגן וישר עם עצמו להודות שאיזה שאקיל ואיזה אוניל, ושהוא לא מתקרב אפילו לרמות של הסוסון המכובד והמפורסם ביותר בעולם, שגם הוא, אגב, אם טרם שמתם לב, מפאר את ביצת סוסוני היאור של כדורסלע-האתר.


לימים, כשהוא נושא על הגופייה הלבנה של סט. רוז את המספר 50, נמדד ונמצא כי רק 5 אחוזים מגופו הם שומן. הבחור מהאי דומיניקה היה הביג מן השלישי לצד טים דאנקן ואדונל פויל ששיחק במכללות כיליד האיים הקריביים באמצע התשעים.


העונה הראשונה שלו הרשימה: הוא הרביץ תורה והראה לאמריקאים של ניו יורק מי פה יליד, עם 14.2 נקודות ו-12.8 ריבאונדים. לצד זה ג'וזף הוביל את סט. רוז לעונה סדירה של 6-25, לאליפות הקונפרנס ולפלייאוף של דיוויז'ן 2. זה נגמר בהפסד בסיבוב הראשון לניו המפשייר 113-110 אחרי הארכה. עונה אחר כך הוא הרביץ 15.8 נקודות, 11.8 ריבאונדים וגם 3.3 חסימות.


ג'וזף התגלה לגמרי במקרה ומי שגילה אותו והעביר אותו לכדורסל היה מאמן סט. רוז, בריאן ביורי. המאמן לקח את הקבוצה שלו למספר משחקי הכנה נגד קבוצות מהאי דומיניקה ושם פגש בסוסון היאור, שהוצמד לחבורה כמדריך המקומי באזור למשך שהותה שם.


המאמן שכנע את ג'וזף שכדאי לו להמשיך את לימודיו במדינת ניו יורק והשחקן הלך על זה. למעשה, הלימודים בארצות הברית פיתו אותו יותר מאשר מחשבות על קריירה מקצוענית בכדורסל.


כשהסיפור על איתורו של סוסון היאור נפוץ פנו אליו מספר מכללות מהליגה הראשונה, אבל בגלל מגבלות טכניות כאלה ואחרות נותרה לו רק עונה אחת לעשות ברמה הבכירה והוא החליט לקבל את הצעתו של ביורי ולשחק בליגה השנייה.


סוסון היאור הענק המתכנה גארת' ג'וזף הוא בעל נפש רגישה, כנראה. הוא ידוע בחיבתו לכתיבת שירים. בנוסף, אוהב לימודי מתמטיקה וכלכלה והביע עניין לשמש כמורה בעתיד. למעשה, כבר בגיל 19 שימש כמורה לכתות של גילאים צעירים בעיר רוסו שבה נולד.


בעודו בקולג' הדביקו לו את הכינוי "shaq of the nycac". וזה חרוז, כן? וזאת יען כי הקולג' שלו היה חלק מה-new York collegiate athletic conference. אוקיי? עכשיו ברור מאיפה זה בא? נאה.


אלא שג'וזף, כאמור, לא מצא שום קשר בינו לבין אוניל. "אני אפילו לא קרוב אליו. למעשה, אני אפילו לא חושב שהכדורסל שלי מספק אותי, או שהוא מספיק טוב בעיני אחרים. ברור שאני חולם על ה-NBA, להיות בעל גובה ומאסה כמו שלי ולא לרצות להיות שם יהיה טיפשי, אבל לומר שזה הדבר שמעסיק אותי יותר מכל? לא. אני לא קם בבוקר וחושב על ה-NBA. אני קם בבוקר וחושב על כלכלה". את הדברים האלה אמר לאחר עונתו הראשונה בסט. רוז.


אחרי שנתיים נוספות במכללה פסחו עליו קבוצות ה-NBA, והוא הגיע ליוון אל פרישטרי. לא היו עליו קופצים, מסתבר, בתום העונה ההיא וג'וזף פתח קריירה ארוכה מאוד של נדודים בקבוצות מהליגות החצי מקצועניות בארצות הברית, עבור בשני משחקים בטורונטו ושניים בדנבר בתחילת העשור שעבר ועד למקום בו העביר את השנים האחרונות: המזרח התיכון.


לא, לא בליגת קזינו, אבל גארת' ג'וזף לקח את הקריירה שלו לאירן ומצרים, אחרי שהספיק לעבור קצרות גם בסין וצרפת. מי יודע, אפשר שהוא דובר ערבית נכון להיום. לא נכחיש זאת, אם כי לא נוכל לאשר.


סוסון היאור המכובד הזה נועל נעליים במידה 18 ולובש חולצות בגודל 5XL. יש לו טאץ' רך מאוד ביחס לשחקן במימדים שלו. הוא החל לשחק כדורסל בגיל 16 בלבד, מה שמסביר אולי את התיאבון שלו להישאר על המגרשים גם בגיל 36 ויותר. וחוץ מזה, אולי האיראנים משלמים יפה וזה מה שמשאיר אותו שם, כן?

 
 
 
 
Powered By Art-Up