גלן דייויס - סוסון תינוקי
תאריך לידה: 01/01/1986


התקשינו – לא נכחיש זאת – להותיר את גלן דייויס מחוץ לסקציית סוסוני היאור של כדורסלע-האתר בזמנים אלה של פלייאוף ב-NBA (אפריל 2010). דמותו העגלגלה במיוחד צפה ובלטה מעל כל אחד אחר במהלך הסדרה בין הסלטיקס לקאבס. אפילו מעל לברון ג'יימס, נניח, או פול פירס וקווין גארנט, כן?


דייויס זה, 131 קילוגרמים נכון לרגע כתיבת המשפט הזה, המוכר בפי כל כ"ביג בייבי" נקנס לפני מספר חודשים ב-25 אלף דולרים. זה קרה אחרי שצעק מה שצעק על אוהד שקרא לעברו שוב ושוב "ילד שמן" וקרא לו לפצוח בדיאטה, במהלך משחק שהסתיים בהפסד של בוסטון לפיסטונס בדטרויט. הצעקות, קללות יש להניח, נקלטו הן ברדיו והן בטלוויזיה ששידרו את המשחק והאוהד החליט להגיש תלונה להנהלת ה-NBA.


נו.


דוק ריברס, מאמן בוסטון, סיכם באופן המוצלח ביותר כנראה כשאמר: "אנחנו יודעים בדיוק מה נאמר שם, ולא קל לעמוד בפני צעקות מהסוג הזה, אבל גלן חייב להתגבר ולדעת להבליג במקרים כאלה". דייויס התנצל ושילם.


ביג בייבי, או שמא ביג בייבי סוס יאור, עמד במרכז העניינים עוד קודם לכן במהלך העונה. פעם אחת הוא היה חלק מאיזה ברדק כזה או אחר מחוץ למגרש, שהסתיים בשבר באצבע שגרם לו להחסיר את 27 המשחקים הראשונים של 2009/10. הסלטיקס קנסו אותו בעקבות התנהגותו.


במקרה אחר הוא רצה לשלם חלק מהקנס שספג ריברס המורחק, לאחר שקצף-שצף-געש על השופטים בעקבות שריקה לעבירה מכוונת של דייויס. הרגיש שותף, המצפון ייסר אותו. בקיצור, סוסון חם מזג הינו. וגם רגיש.


רגיש מאוד אפילו. הוא עלה לכותרות גם בעקבות אירוע שהתפתח במשחק של הסלטיקס נגד פורטלנד. קווין גארנט צעק עליו במהלך פסק זמן לעיני ואוזני כל השחקנים, אחרי שגרר אותו בזרועו למרכז ההתקהלות וירד עליו כמו שהוא יכול לרדת על אנשים. הבייבי המגודל נעלב, חזר לספסל, התיישב עליו, הטיח בכעס את המגבת ברצפה והחל לבכות. היה זה מראה נדיר במגרשים, ולבי יצא אל הסוסון כשיצא לי לצפות במקרה באותו זמן.


האיש נולד להוריו בלואיזיאנה ברגע סמלי למדי, היום הראשון של שנת 1986. בגיל 20 הוא נבחר לשחקן העונה בסאות'איסטרן קונפרנס כששיחק במכללת לואיזיאנה סטייט. אחריו, אגב, נבחרו לשחקן העונה בקונפרנס הזה שניים שהגיעו לאירופה: כריס לופטון, ששיתף פעולה לכמה שבועות עם ליאור אליהו בקאחה לבוראל, ודריק באיירס ששיחק העונה מול הפועל ירושלים עם אלבה ברלין.


דייויס, לעומתם, נותר בסביבה. הוא יצא לדראפט של 2007 ונבחר בידי סיאטל בסיבוב השני, שהעבירה אותו לבוסטון מיידית מבלי להעביר בסיאטל אפילו משחק אחד.


סוסון חדש זה, אם כך, משחק בסלטיקס ברציפות מאז עונת 2007/08 ברציפות כפאוור פורוורד. ממעט לפתוח בחמישייה אמנם, אבל עושה את העבודה מהספסל עם מספרים של כ-6 נקודות ו-3.5 ריבאונדים ב-18 דקות בממוצע על פני כ- 200 המשחקים הראשונים שלו בליגה. בפלייאוף 2009 הוא קפץ 15.8 נקודות ו-5.6 ריבאונדים ב-14 משחקי פלייאוף. נאה ביותר.


אבל מה כל זה לעומת הסיפור הגדול באמת, זה שלפיו בקיץ 2001, כשהוא בן 15, התייצב ביג ביייבי סוס יאור למחנה כדורסל שארגן בוגר לואיזיאנה סטייט, שאקיל אוניל. מתברר שהשניים קיימו מפגש סוסונים הרבה לפני שידעו שיום אחד ישבו שניהם יחד בביצת סוסוני היאור של כדורסלע, והחליטו לערוך לעיני הקהל במקום היאבקות ידידותית עד כמה שאפשר לקרוא לזה ככה. במהלך הקרב הניף הצעיר בן ה-15 את הסנטר בן ה-28 וזרק אותו על הרצפה. שאקיל כל כך התרשם, אומרים, שבתוך זמן קצר מאוד יצר קשר עם מאמן LSU, דייל בראון, והציג בפניו את הבחור שלו בצבע לעתיד.


ידו בכל ויד כל בו, ביג בייבי, סיפור של 2.05 בערך, גם נפצע בתאונת דרכים בינואר 2008. אין רגע דל. כה חזק הינו, כה רחב וכה סוסוני, עד שאתמהה ממושכות ונואשות ולא אבין כיצד ומדוע עבר זמן רב כל כך מאז שנוצר הלינק 'סוסוני יאור' בכדורסלע ועד לרגע בו גלן דייויס הפך לחלק רשמי מדייריה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up