רוברט טריילור
תאריך לידה: 01/02/1977
תאריך פטירה: 11/05/2011


טרקטור הם קראו לו, וטרקטור קוראים לו עד היום. מי זה הם? לא יודע, כולם. מי זה הוא? רוברט טריילור, יליד דטרויט, בוגר מכללת מישיגן, שיחק לצד מייסיאו באסטון שהפך שועה עולם במכבי ת"א ומוריס טיילור שהרביץ תקופה יפה ב-NBA ועד לסין ואיטליה הגיע בסמוך לסיום הקריירה.


אבל לא על באסטון אדבר הפעם, גם לא על טיילור. על טריילור כן. 2.03, סיפור של קצת יותר מ-130 קילו בשיא משמניו, בחירת דראפט מספר 6 ב-1998 בידי דאלאס.


עד היום לא מבינים במילווקי באקס איך, למה וכיצד הסכימו לבצע טרייד באותו זמן, כדי לקבל את טריילור ולשלוח למאבריקס את דירק נוביצקי שנבחר תשיעי, ולימים הפך ל-MVP האירופי הראשון בתולדות ה-NBA. אולי כי מי שמע על נוביצקי בכלל באותו זמן, לעומת טריילור שהיה שחקן מכללות ידוע. אגב, זה לא היה טרייד של אחד לאחד. היו מעורבים אז גם פאט גאריטי ופיניקס סאנס בעסקה סיבובית.


כך או אחרת, אחרת או כך, בעוד נוביצקי נותר נאמן לדאלאס לאורך למעלה מעשור, טריילור התברבר בין קבוצות שונות (מילווקי, ניו אורלינס, קליבלנד, שארלוט) ובשבע עונות סיכם 438 משחקים ב-4.8 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-14 דקות בערב.


מאז 2005 הוא מחוץ ל-NBA. למעשה, זמן קצר לאחר שהפך לשחקן חופשי, הוא חתם על חוזה עם ניו ג'רזי נטס, אבל ניתוח שעבר בין העונות היקשה עליו לחזור לכושרו והנטס ויתרו על החוזה ועליו.


טריילור החל להסתובב בין הליגה הפורטוריקנית, הליגה הספרדית השנייה, נאפולי עמוסת הצרות והחובות בתחתית הליגה האיטלקית הראשונה וגם באנטליה מהליגה הראשונה בטורקיה, שם היה משחקני הפנים הבולטים בליגה עם 14.5 נקודות ו-8.3 ריבאונדים וגם 1.3 חסימות ב-29 דקות. לאחרונה נבחר לשחקן ההגנה של העונה בפורטו-ריקו כששיחק בקבוצת באיאמון, אבל קשה לדעת מה זה אמר באמת, יען כי בפורטו-ריקו, אומרים האומרים, יש יותר מדי משחקים בלי הגנה ממשית. ובכל זאת, מה שמגיע – מגיע. לא אקח ממנו את הקרדיט בעניין הזה.


בקיץ 2009 פורסמו ידיעות לפיהן טריילור מועמד לברק נתניה, ובתוכן גם דרישת שכר (140 אלף דולר, אם להאמין לפרטים), ובסופו של דבר האיש לא נחת כאן ובמקומו הוחתם מרקו קילינגסוורת'.


כמובן שמימדיו העצומים וההטבעות הרבות שלו הפכו לסיפור המתוקשר ביותר בשלב מסוים, ודאי במקרים שבהם הסל רעד או אפילו נשבר, כמו במשחק שגרתי בין מישיגן לבול סטייט בצעירותו. אבל היה עוד סיפור, שאותו טריילור היה מעדיף למזער או להשכיח לגמרי אם היה אפשר.


טיפוס בשם אד מרטין, שמת ב-2003, הלווה למעלה מחצי מיליון דולר - סכומים שבסיסם ברווחים מהימורים ומהשקעות נוספות - לטריילור, כריס וובר, מוריס טיילור ושחקן נוסף.


הסיפור הזה גרר סנקציות חמורות נגד המכללה, כל תאריו והישגיו האישיים נשללו, וגם בית הספר התיכון בו שיחק לא יצא נקי. בנוסף, ובמקרה אחר, נפסק נגדו עונש מאסר על תנאי לשלוש שנים, ובתוכם שלושה חודשי מעצר בית, בעקבות הגשת דוחות מס שקריים שנועדו להסתיר מידע לגבי קרוב משפחה, שהוא סוחר סמים מורשע ומלבין הון ונפסק נגדו עונש ישיבה בכלא ל-18 שנים.


נאה, אה?


נכון לשעת פינוי שטח מחיה בביצת כדורסלע-האתר, טריילור בן 33 וחצי. הוא נאבק במשך שנים בבעיות רפואיות שנוגעות כולן להשמנה. כל שנותר לאחר לו הוא חיים ארוכים ובריאים ושומנים בגבולות הסביר מבחינת ההרשאות שמעניק לו גופו. ברגע שיפרוש, הוא מוזמן לשבת איתנו ולטבול להנאתו בסביבה טבעית ומוכרת, ולצדו סוסוני יאור גאים, מכובדים וכבדי משקל.


עדכון: טריילור הוא הראשון מבין הסוסונים, שלא נדע, שהלך לעולמו והועבר לחלקת הקבר. הוא נמצא בדירתו ומת מהתקף לב, בשעה שהיה שחקן באיאמון מפורטו ריקו.

 
 
 
 
Powered By Art-Up