עואוז סאבאש - סוסון מהחמאם
תאריך לידה: 13/07/1987


טו מאץ' אינפורמיישן. באתר של היורוליג עואוז סאבאש מופיע כ-2.13. בויקיפדיה הוא מופיע באותו עמוד ממש כ-2.13 וכ-2.11. באתר אליפות העולם 2010 בטורקיה הוא רשום כ-2.08.


מה רציתי בסך הכל, לדעת מה הגובה של הבן אדם לפני שהוא נכנס רשמית לביצת סוסוני היאור של כדורסלע? אין זאת כי עלי לנקוט בשיטה הישנה שמלפני עידן האינטרנט. פשוט לעמוד מלוא ה-2.03 שלי ליד הבן אדם, ואז לדעת הכי טוב שאפשר וממקור ראשון. שנים, אגב, נמדדו באופן זה הטובים שבבחורים, אבל איך שפרץ האינטרנט ובמקביל הדרתי רגליי מהשטח – נעשה בלאגן. לגבי המשקל, אגב, נלך על זה וזהו: 132 קילו. מתאים בול.


עואוז סאבאש, שם מעניין בפני עצמו שאדרש אליו בהמשך, משחק באולקר מאז 2004. תוצר מחלקת הנוער. אשריי מחלקת הנוער שמגדלת כזה סוסון.


בינתיים, הקבוצה הזו אוחדה עם פנרבחצ'ה, אבל סאבאש עדיין שם ואמור להיות גם נכון לעונות 2010/11 וזו שאחריה, יען כי חתם על הארכה. האיש יליד 1987. סתם פרט נחוץ, כדי שתוכל לעשות את המתמטיקה הנדרשת לגבי שאלות הריוניות גורל כמו מאיזה גיל התחיל, או בן כמה הוא היום.


הוא מסוג הסנטרים של פעם. כבדים, גבוהים ומתמקדים בצבע. מתגלגלים פנימה, משחקים עם הגב לסל רוב הזמן, ופיתחו יכולת סיבוב לשני הצדדים. וזה נאה. עם השנים הוסיף טווח לזריקה שלו וכיום אפשר לגלות אותו מפתיע אנשים בזריקה מכמה מטרים, אפילו משלוש, ולא רק מניח ליי-אפים.


עושה רושם שהסגנון שלו לא ישב הכי טוב בעולם על הדרישות של בוגדאן טאנייביץ' בנבחרת טורקיה ובפנרבחצ'ה, ולכן שחקנים אתלטיים כמו עומר אשיק או סמיח ארדן שיכולים להפעיל פה ושם לחץ על הכדור הועדפו על פניו לא פעם. אבל כך או אחרת, אחרת או כך, עואוז לא נע ולא זע מהסגל ותמיד היה שם. גם טאנייביץ' מודע ליכולותיו. בעיקר ההתקפיות.


בגיל צעיר מאוד האיש עמוס בתארים והישגים. עבר את כל הנבחרות הצעירות של טורקיה, היה הקלע בעל האחוזים הטובים ביותר מהשדה באליפות אירופה לנוער 2005 (66.7%), הרביץ מדליית כסף באליפות הקדטים, עוד שתי מדליות כסף באליפויות הנוער וגם כסף באליפות העולם. המון כסף יש לאיש הזה.


היה גם שחקן השבוע ביורוליג פעם, מחזיק בשיאי קריירה של 27 נקודות נגד רומא, 5 אסיסטים נגד סיינה ו-5 חטיפות נגד פרטיזן. עד היום הממוצע העונתי הטוב ביותר שלו ביורוליג הוא 9.9 נקודות במשחק בעונת 2008/09. בקיצור, הבנתם מזמן שיש לו את זה.


באליפות אירופה בפולין 2009 הוא היה שחקן של 5.7 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-14 דקות. עברה שנה והגיעה אליפות העולם בטורקיה, וסאבאש עמד על 6 נקודות וריבאונד וחצי ב-12 דקות. ושוב, אשיק וארדן לפניו.


אגב, נוהגים לקרוא לו כאן אוגוז, אבל זה לא השם, מה לעשות. היות שהשם שלו לא השתרש עדיין בארץ כמו טורקוגלו (ששמו הוא בעצם טורקאולו), עוד אפשר אולי לעשות חסד עם הבחור ולקרוא לו בשמו האמיתי.


ובקיצור, עואוז (פחות או יותר, כי אלה הברות שלא ממש קיימות אצלנו במכלול) ולא אוגוז או אגוז.


אשיק וארדן הולכים ל-NBA והוא נשאר באירופה, אבל עכשיו יש לו עוד מקום להעביר בו זמן אם יחפוץ. ביצת סוסוני היאור של כדורסלע-האתר. כשחקן פעיל יש לו זמן רב להסתובב, לשחק, ליהנות מהחיים.


כשיפרוש – מקומו אצלנו מובטח.

 
 
 
 
Powered By Art-Up