בראיינט ריבס - סמול טאון סוסון
תאריך לידה: 08/06/1973


שניתן את הכבוד לבראיינט ריבס לשבת עימנו בביצת כדורסלע ההולכת ומתרחבת מיום ליום? ודאי, שהרי סוסון יאור משובח היה וכובדו לאורך קריירת המכללות וה-NBA שלו נע בין 124 ל-136 קילוגרמים. סוס-סוס, נתקשה להכחיש זאת או להסתיר, אף לא נכחד או נתעלם.

ריבס הפיזי היה כוכב במכללות והוביל את אוקלהומה סטייט לפיינל פור ב-1995, כשהוא מסיים את עונת הסיניור שלו עם 21.5 נקודות במשחק. סוסון אימים היה כבר אז, חזק כמו אני לא יודע מה. אגלה בפני העם כי תמונתו הכבירה מעטרת את שער אחד המגזינים הרבים של המכללות שרכשתי באמצע שנות התשעים במסגרת נסיעה לארצות הברית, ונמצאים ברשותי עד עצם היום הזה. מידע עצום ורב יש שם על כל דבר שזז. כולל על בראיינט ריבס, כמובן, והימים הם ימי טרום האינטרנט.

האיש הוא אחד מתוך רשימה של כמה וכמה (וכמה!) עשרות שחקנים שסיימו את תקופת המכללות שלהם עם יותר מ-2,000 נקודות ולמעלה מ-1,000 ריבאונדים. במקרה שלו מדובר ב-2,367 נקודות ו-1,152 ריבאונדים ב-136 משחקים.

רוצים את זה בממוצעים? שנייה, נתפוס פה איזה מחשבון כדורסלע ונודיע לאומה: 17.4 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בממוצע. אכן כי כן.

הוא בחירת הדראפט הראשונה בהיסטוריה של ואנקובר גריזליז אי אז בימים. זה קרה ב-1995 כשהגריזליז בחרו בו במקום השישי והוא שיחק עבורם שש עונות. אחרי 13.3 נקודות בממוצע בעונת הרוקי ו-16.2 בזו שאחריה הסוסון הענק הרביץ חוזה לשש שנים נוספות תמורת 62 מיליון דולר.

1997/98 היתה העונה הטובה ביותר שלו עם 16.3 נקודות, 7.9 ריבאונדים ו-1.1 חסימות במשחק, כולל משחק בו קלע 41 נקודות נגד בוסטון סלטיקס, אבל כמו שקרה לסוסוני יאור אחרים מלבדו גם הוא החל להתמודד עם בעיות השמנה ומגבלות תנועה, ובנוסף גם פציעות ושאר חרטאבונות. המספרים צנחו, הקריירה הואטה, דקות המשחק פחות באופן משמעותי וכך גם אחוזי הקליעה מהשדה.

יצא מכל זה שכאשר הגריזליז עברו לממפיס ב-2001 ריבס ישב ברשימת הפצועים, על מנת שלא לחזור, מתברר. שני המשחקים היחידים שלו עם הקבוצה במדי ממפיס היו משחקי הכנה ולא יותר, וכאבי גב כרוניים ורציניים ביותר אילצו אותו לפרוש במהלך 2002. על שמו רשומות 395 הופעות ב-NBA, כולן בואנקובר, וממוצעים של 12.5 נקודות ו-6.9 ריבאונדים. באותה עונה בה פרש הגיע לממפיס מי שיהפוך לגדול כוכביה בשנים הבאות, פאו "גאסולינה-לשעבר" גאסול.

ריבס יושב במקום החמישי ברשימת כל הזמנים של קלעי הגריזליז אחרי גאסול, שאריף עבדור ראחים, רודי ומייק מילר, עם קצת פחות מ-5,000 נקודות בקריירה (לגאסול יש כמעט 9,000). מכובד ואף נאה.

ריבס כונה, כידוע לכל, "ביג קאונטרי". המקור: ביירון יוסטון, סוסון קטן בפני עצמו (113 ק"ג על 1.96 שוודאי יגיע גם זמנו להגיע לכאן). יוסטון שיחק עם ריבס במכללה ושהה לצדו בשעה שזה טס בפעם הראשונה ברחבי ארצות ונפעם מהנופים הרחבים ומהארץ הענקית שנגלתה לנגד עיניו. בהקשר הזה צריך לומר, שריבס הגיע ממקום בשם גאנס באוקלהומה, ישוב קטנטנצ'יק שמנה פחות מ-200 אנשים, והוא האדם המפורסם ביותר שיצא ממנו.

אז הנה, עכשיו הוא גם האדם היחיד מגאנס, אוקלהומה, שאי-פעם השיג לעצמו שטח ונחלה ומקום של קבע בביצת כדורסלע-האתר. אחת לשנה ינצנץ שמו במשבצת השמאלית למעלה ונרימה כוסית לחייו.

 
 
 
 
Powered By Art-Up