ניקולה פקוביץ' - סוסון קשה עורף
תאריך לידה: 03/01/1986


הנה סוסון יאור צעיר ומלא כוח ואנרגיות, רק בן 25 בשעת כתיבת הדברים: ניקולה פקוביץ', שאחרי כמה וכמה (וכמה!) שנים בפרטיזן בלגרד ופנתינאייקוס חי כעת בצבע באולמות NBA רבים כשחקן מינסוטה, ומנסה לבחון את כוחו מול סוסונים ברמות שונות ובגדלים מגוונים.


בגובה 2.11 ובמשקל שנע בין 110 ל-120 קילו על פי מקורות שונים, פקוביץ' הוא כנראה לא הסוסון העבה והכבד ביותר מבין אלו הנהנים לחלוק פינה אישית בביצת כדורסלע-האתר, אבל כל כולו אומר סוסוניות: הוא עבה, הוא חזק, הוא מאסיבי, הוא חופר בצבע ונהנה מתנועות יעילות במיוחד, מה גם שיש לו ביג גוף וביג תחת, כמקובל במקומותינו. בקיצור, סנטר שקולע באחוזים טובים וקשה לעצור אותו מבלי לבצע עבירה. וגם קשה עורף כזה, די קשוח. וואחד עורף יש לו, אגב.


פקוביץ' נראה כאן לאחרונה כאשר שיחק ב-2010 עם נבחרת מונטנגרו בנוקיה-ההיכל נגד ישראל במוקדמות אליפות אירופה. היה קשה מאוד לבלום אותו וגם כאשר נתלה עליו שחקן, או אפילו שניים, הוא המשיך בדרכו לחישוק, עשה את הנקודות שלו ברוב המקרים, סחט עבירות, קלע עונשין באחוזים טובים מאוד והראה כוח ומיומנות רבה מתחת לסל.


באיזשהו שלב, כאשר עומרי כספי משך ממנו את העבירה החמישית, יצא הסוסון מהמשחק והמונים ביציעים הריעו בקול גדול. סצנה דומה לזו, יש להניח ואף להניח יש, בה נופל גוליבר ונכפת בחבלים על ידי המוני גמדים עולצים.


פקוביץ' החל לשחק בקבוצות קטנות יחסית, עד שנשלף אל פרטיזן בלגרד בגיל 20 בערך, אולי קצת פחות, כמו שקורה למרבית הכישרונות בסרביה ומונטנגרו. הוא הספיק לזכות בשלוש אליפויות סרביה עם המועדון ב-2006, 2007 ו-2008, וגם בשתי אליפויות בליגה האדריאטית. באחרונה שבהן היה גם ה-MVP.


ב-2008 נבחר בדראפט ה-NBA בידי מינסוטה בתחילת הסיבוב השני. אולי הרגיש לא מוכן, אולי מינסוטה היתה אז בעד שירוץ וישתפשף עוד קצת באירופה ואולי זו היתה הצעה כספית נדיבה במיוחד של פנתינאייקוס, שבסופו של דבר היא זו שגרמה לו להגיע לאתונה במקום למיניאפוליס. כמה נדיבה במיוחד? משהו כמו מיליון יורו וחצי לעונה נטו, בחוזה לשלוש עונות.


שתיים מתוכן הוא עשה עם היוונים, ובראשונה שבהן זכה באליפות היורוליג ונבחר לחמישייה הראשונה של הליגה כולה, וגם זכה בדאבל היוון. האיש היווה צמד טוב ויעיל יחד עם מייק באטיסט, לא נכחיש זאת.


העונה השלישית בחוזה לא יצאה לפועל ובקיץ 2010 הוא עבר ל-NBA אל הקבוצה שבחרה בו בדראפט. שם, בארצות הברית, הוא מרוויח סדרי גודל של 4 מיליון דולר ברוטו בעונה אומרים האומרים ומדווחים המדווחים. אכן כי כן, פחות מאשר הרוויח בפנתינאייקוס.


בעונת הרוקי שלו, בימים אלה ממש, הוא משמש כמחליף לדארקו מיליצ'יץ' וקווין לאב. ברם אולם ואף על פי כן, אם יתאקלם וייטמע וישתלב ויתרגל ושאר מלים מהסוג הזה, פקוביץ' יוכל לעשות קריירה נאה כרפאל ב-NBA ויוכל להחזיר לעצמו חלק מהכסף שהפסיד במעבר מפנתינאייקוס למינסוטה.


נאחל לניקולה פקוביץ' הרבה מאוד שנים טובות ב-NBA, או בכדורסל האירופי, היכן שיבחר להיות וירגיש נוח יותר. כתחליף, ודאי לאחר פרישתו, תמיד נוכל להציע לו את המקום הטוב ביותר להיות בו באמת: ביצת כדורסלע, שם השכנים טובים בעיניו וקרובים למידותיו יותר מכל מקום אחר עלי אדמות.

 
 
 
 
Powered By Art-Up