ריצ'י אדוארדס
תאריך לידה: 22/12/1967
תאריך פטירה: 01/02/1995


ריצ'י אדוארדס, הקרוי לעיתים ריצ'י ג'יימס ובשמו המלא ריצ'רד ג'יימס וינסנט אדוארדס, היה הגיטריסט ואחד התמלילנים של להקת ה"מאניק סטריט פריצ'רז". למי שמתעקש על העברית: "מטיפי הרחוב המשוגעים".


תאריך מותו לא ודאי: על פי גרסה אחת מדובר באחד בפברואר 1995, המועד בו נעלם ואיש לא שמע ממנו עוד. על פי גרסה אחרת 24 בנובמבר 2008 הוא התאריך בו מסר נשמתו לבורא, כך לפחות החליטה משטרת אנגליה שהכריזה עליו כ"מת רשמי".


כפי שנהוג ומקובל במקרים כאלה החלו לצוץ תיאוריות קונספירציה ומעריצים שונים, המוכנים להישבע בדבקות כי ראו אותו חי ונושם.


אבל לפני שנעלם הספיק המטיף להגיע לדרגת אלילות נכבדת בזכות עצמו, בזכות כישורי הגיטרה שלו (אם כי ישנם כאלה שיחלקו על מידת היותו גיטריסט מוכשר) ובעיקר בזכות מילותיו, מסריו והטירוף שלו. פעם, למשל, חרט על זרועו פעם את הכיתוב "4REAL" למול עיניו המשתאות של כתב ששאל אותו עד כמה הוא באמת מטורף. פעם אחרת עלה אדוארדס לבמה כשהוא חשוף חזה ומלא חתכים שביצע בעצמו.


כך או אחרת, אחרת או כך, גם לאחר התאבדותו, היעלמותו או ווטאבר, ממשיכים המאניקס להופיע ולהוציא אלבומים ואף הוציאו לזכרו את האלבום Journal for Plague Lovers המורכב כולו משירים שכתב ריצ'י אדוארדס.


אני מניח שאם אכן ריצ'י אדוארדס חי היכן שהוא, הוא יתרגש מאד לנוכח המחווה הנאה שערכו לו חבריו, כמעט כפי שיתרגש כאשר ישמע כי נכרתה לו חלקת הנצחה, כאן בכדורסלע האתר, וכי מדי שנה בתאריך פטירתו המשוער ירימו כל נתיני הסיפרה כוסית לזכרו.

 
 
 
 
Powered By Art-Up