טאוראס שטומבריס
תאריך לידה: 08/01/1970
תאריך פטירה: 17/10/2004


טאוראס שטומבריס, אחד מתוך לא הרבה מדי ליטאים ששיחקו בארץ לאורך השנים, מת במהלך משחק ליגה בליטא. זה קרה באוקטובר 2004, שלוש שנים בערך אחרי שלקח חלק בליגת קזינו עם שתי קבוצות: הפועל חיפה והפועל צפת.

כשהוא כמעט בן 35, כשהוא משחק עם אתלטאס נגד ז'לגיריס במשחק שהתקיים בקובנה, צנח לפתע מי שנחשב לאחד השחקנים האהודים במדינה. האירוע התרחש ארבע דקות לפני המחצית. אתלטאס לקחה פסק זמן ושטומבריס התיישב על הספסל כשלפתע החל חורק בשיניו וגופו רועד.

הצוות הרפואי הבכיר של ז'לגיריס ניסה לטפל בו ובהמשך הוא הועלה לאמבולנס שהגיע למקום, אבל כעבור כשעה, כאמור, הודיעו הרופאים כי המאבק על חייו תם. המשחק לא חודש ואחד הנוכחים באולם נזקק לטיפול אף הוא. האירוע המם את הנוכחים באולם ואת אוהדי הספורט בליטא. המשחק שהופסק נערך מחדש כעשרה ימים לאחר מותו וכל ההכנסות ממנו הוענקו למשפחתו של שטומבריס.

בבדיקות שלאחר המוות התברר כי שטומבריס סבל מבעיית לב שאופיינית לספורטאים. זו היתה הפעם הראשונה בליטא שכדורסלן מת במגרש.

שטומבריס (גארד, 1.90) עשה את מרבית הקריירה שלו בז'לגיריס קובנה והעביר בה 11 עונות, מתוכן זכה 8 פעמים באליפות והשיג גם את גביע ספורטה ב-1998. הוא שיחק גם בהונגריה, פולין וישראל, וב-2002 שב לליטא והצטרף לאתלטאס, עשה עונה נוספת בקבוצה עם שם מקושקש (סליחה מראש על העצלות וההתנשאות כאחד) ושב לאתלטאס. ומת.

הוא נחשב לאחד השחקנים הפיזיים בליטא. צעירים רבים כיבדו אותו ואת יכולתו וראו בו מנהיג מוראלי. על פי כהנה וכשמה מקורות, מה שמנע ממנו להפוך לכוכב גדול הן בעיות משמעת פה ושם. נו, בהתחשב בעובדות ספק אם יש טעם לבדוק, לוודא ולאשר זאת.

 
 
 
 
Powered By Art-Up