קארן קארפנטר
תאריך לידה: 02/03/1950
תאריך פטירה: 04/02/1983


מה היתה קארן קארפנטר? זמרת שמתופפת או מתופפת ששרה? אם להאמין לה, היא תמיד העדיפה לחשוב על עצמה כעל מתופפת ששרה, אבל רבים ממעריציה יימחו על הקביעה הזו ויכריזו כי קולה הצלול הוא מה שהופך אותה לאלילה אמיתית.


כך או אחרת, אחרת או כך, קארן קארפנטר, שיחד עם אחיה יצרה את הצמד "הקארפנטרז", היתה אלילה בקנה מידה בינלאומי. גם כזמרת וגם כמתופפת. וקולה כשל מלאך מופלא שבמופלאים היה.


היא נולדה ב-1950 בניו הייבן והחלה לעסוק במוזיקה כבר בשנות בית הספר המוקדמות שלה, לצד חיבה למשחק הבייסבול שגם בו, אומרים האומרים ומספרים המספרים, הפליאה הילדה לעשות.


כשהחלה קארן לתופף הבינו כולם כי היא ותופים זה כמו הארי פוטר ומטאטא, הם פשוט נועדו להיות ביחד, והכישרון היה חבוי שם במשך כל השנים ורק חיכה להזדמנות לפרוץ.


בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 החלו האחים להוציא אלבומים שזכו למעמד של אלבומי זהב ובתוכם להיטים רבים שכבשו את מצעדי הפזמונים באמריקה ובעולם.


נזכור למשל את Close to you האלילי, ואת We've Only Just Begun חסר התקדים, וכמובן Superstar שלדעתי האישית (צוד בדיחי המצודד) הוא הטוב מכולם.


רוב תקליטיה היו תוצאה של שיתוף פעולה שלה עם אחיה ריצ'רד, אבל היה לה גם אלבום סולו שהוצא בתקופה שריצ'רד לקח הפסקה מהופעות על מנת לנסות ולהיגמל מההתמכרות שלו לכדורי הרגעה.


ב-1975 התברר שקארן סובלת מאנורקסיה. בעיה רצינית באותן השנים, שאף אחד לא ממש ידע איך לטפל בה. בסופו של דבר, הלכה המחלה והסתבכה עד שגרמה למותה בשנת 1983.


קארן הונצחה בסרטים, זכתה בכוכב על שמה בשדרת הכוכבים בהוליווד וכמובן גם כאן אצלנו בכדורסלע. משפחתה הקימה קרן לזכרה העוסקת בנושא של הפרעות אכילה ונקראת "הקרן של קארפנטר". חבל שהאמריקאים לא דוברי עברית, זה היה יכול להיות משחק מילים מעולה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up