גיורגי צ'קובסקי - סוסון עב צוואר
תאריך לידה: 11/12/1979


בעודי צופה בחצי גמר אליפות אירופה בין ספרד למקדוניה הופתעתי עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ לגלות דמות מובהקת של סוסון יאור מדגם שור במדי המקדונים. זה היה גיורגי צ'קובסקי (2.02 על פי הרישומים), שעלה כמחליף ושיחק בעמדת הפאוור פורוורד כשהוא קצר בראש מאחד הגאסולים עליהם שמר. קצר בראש אומנם, אבל איזה ראש היה לו בעצמו. ראשו לבד איים להשתלט על מסך הטלוויזיה כולו.


הבחנתי שצ'קובסקי זה מוצק מאוד, מוצק במיוחד. צווארו עבה-עבה, ראשו עצום מימדים, רוחבו מרשים, הוא לא גבוה מאוד אבל שרירי וכל אחת מרגליו היא גזע עץ. סוסון מסוג שור, נו. כמו סמודיש, נניח. משהו דומה, אבל יותר נמוך.

שחקן ותיק ולא תגלית חדשה הוא צ'קובסקי זה. האיש פשוט חמק איכשהו מהעין הנשיאותית לאורך כל השנים. איך, איך ברחה דמותו מעינינו? לא ברור. אולי כי רק לאחרונה השתתף בטורניר גדול ומשמעותי ראשון כשהוא בן 31, קרוב מאוד ל-32. אמנם עבר את הצעירות של מקדוניה וגם ברבוטניצקי שיחק בכל מיני ספורטות וקוראצ'ים, ברם אולם לא שזפה העין הנשיאותית אירועים וקבוצות אלו.

באליפות אירופה בליטא היו לו 4.7 נקודות ו-2.5 ריבאונדים ב-16.5 דקות בממוצע, אבל אף שורה סטטיסטית לא רשמה את המאפיין הבולט ביותר שלו: קרבות מרפקים בתוך הצבע, במסגרתם הוא נאבק מול שחקנים גבוהים ממנו בחצי ראש ואף ראש שלם. למזלו, כאמור, הוא לא בנוי לשחק אותה ראש קטן. יש לו ראש גדול מדי בשביל זה והוא מחזיר מאבק. כל האמצעים כשרים.

התברר גם שהארסנל שלו כולל שלשות והוא השתמש בנשק הזה מול יוון (3 מ-4) ומול רוסיה (2 מ-4). סוסוני יאור שהם שוורים, כמו שכבר הוכיח סמודיש לא פעם, בנויים לקלוע שלשות גם אם איש אינו מאמין שהם מסוגלים לכך. יש להניח ואף להניח יש שמי שראה אותו משליך 6 פעמים לשלוש ולא קולע אף אחת מהן במשחק מול ליטא, יסרב להנהן בראשו לנוכח המסקנה מהמשפט הקודם.

האיש הוא רול פלייר יעיל מאוד, יש לומר, ובעל ניסיון כזר: מלבד הליגה המקדונית יצא לו לאורך השנים לשחק גם בבולגריה ואוקראינה. הוא יודע מה צריך לעשות ואיך עושים בתוך הצבע, החל ממאבק על מיקום, דרך חיפוי על היעדר סנטימטרים ועד שימוש אגרסיבי מאוד בגזעים המשמשים לו גפיים. הוא שחקן הגנה בעיקרו, מסיים לא רע בצבע וסטטל'ה היא לא בהכרח הצד החזק שלו.

ראיתי את צ'קובסקי נלחם בספרדים ולבי נמלא הזדהות. כמה קשה הוא עובד, יאאא אולוהייים, ואף פעם לא מוותר גם כשהוא בנחיתות. צ'קובסקי הוא סוסון יאור חדש בביצה, אבל אלמוני יחסית ברמת אוהד הכדורסל האירופי הממוצע. לפיכך, נראה כי נסתפק הפעם בטקסט קצר יחסית, כ-400 גרם בלבד משקלו. וכן, גם זה נאה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up