וויטני יוסטון
תאריך לידה: 09/08/1963
תאריך פטירה: 11/02/2011


הבה נפתח בחידה: מה יהיה מקצועה של אחת שאימה היתה זמרת, בת הדודה שלה היתה זמרת והסנדקית שלה היתה זמרת? אכן כי כן, זמרת. ולא סתם זמרת, וויטני יוסטון היא זו. אלילה בכל קנה מידה שניתן למדוד.

ריישית כל, כפי שהיתה אומרת מרים סבת הנשיא (אלילה בפני עצמה), מדובר באלילת אול-אראונד, מהסוג החביב עלינו ביותר. גם זמרת, גם כותבת, גם מלחינה וגם שחקנית. ובכל אחד מהתחומים האלה הרביצה תורה, או אם לדייק: הרביצה תפילה, יען כי הופעותיה הפומביות הראשונות של הכוכבת היו כסולנית מקהלת הכנסייה בניו ג'רזי.

אבל וויטני יוסטון לא נשארה בין תחומי הכנסייה זמן רב, מהר מאד היא פרשה את כנפיה ובשנת 1985 הוציאה את אלבום הבכורה שלה עם הלהיט Saving All My Love For You, שנמכר ביותר מעשרה מיליון עותקים באמריקה לבדה.

שנה לאחר מכן כבשה שוב וויטני את מצעדי הפזמונים עם הסינגל I Wanna Dance With Somebody, מתוך אלבומה השני, ששבר גם הוא שיאים כהנה וכשמה.

בואו נדבר רגע על שיאים ששברה הגברת בשיריה: היא אחת מכמה מוזיקאים בודדים שמכרו במהלך הקריירה שלהם מעל 100 מיליון עותקים, הסינגל Where Do Broken Hearts Go היה לשיר ה-7 שלה ברציפות שהגיע למקום הראשון, פסקול הסרט "שומר ראש" אותו הקליטה, הוא הפסקול הנמכר ביותר אי פעם, והשני ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר על ידי זמרת (עד שנת 1999 היה במקום הראשון). ובכלל, על הפסקול של הסרט הזה לבד היא זכתה בשלושה פרסי גראמי.

אלילה.

פעמיים הצטלבו חייה של האלילה עם אלה של העם היושב בציון. פעם אחת ביחד עם בעלה דאז, בובי בראון, בשנת 2003. ובפעם השנייה כאשר הופיעה בספר "דאנק בפרצוף", בתור האלילה החביבה ביותר על חביב הסיפרה תומר שטיינהאור. כבוד גדול הוא זה, לא נכחיש.

בחייה האישיים המצב היה מעט שונה (אני מתאפק שלא לכתוב פה התחכמות מילולית הכוללת את המשפט: יוסטון, איי טינק ויי הייב א פרובלם): נישואים כושלים לזמר בובי בראון שכללו אלימות פיזית, גירושין, סמים ואלכוהול.

ב -11 בפברואר 2012 יוסטון נמצאה במלון "הילטון בברלי" בבוורלי הילס, קליפורניה ללא רוח חיים. למה מתה? עדיין לא ברור בעת כתיבת השורות הללו (יום לאחר מותה). אולי כשיתברר יותר, נערוך את האייטמון.

כך או אחרת, אחרת או כך, היא תמשיך לשכון כבוד בחלקת ההנצחה של כדורסלע, ומדי שנה, בשלהי חודש שבט, ב-11 בפברואר, ירימו נתיני העם כוסית לזכרה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up