ליאור אליהו - אליליהו
תאריך לידה: 09/09/1985

בעל כינוי

מספר שנים שנשיאות סיפרה בסלע חוככת בדעתה לגבי כינוי לליאור אליהו. יש מי שהדביק לזריקה שלו את הכינוי גויאבה. אנחנו, לעומת זאת, הלכנו עם תפוזים. ובכל זאת, מדובר בזריקה והוא עצמו נותר חף מכינוי.

פעם, כשהתאמן עם יוסטון רוקטס ולא הצליח להשיג חוזה ב-NBA ולשחק לצד יאו מינג, הרבצנו כאן הרבץ היטב ניסיון להריץ את ELI-YAO-WHO"?" הלא רע בפני עצמו, אבל יוסטון היתה עניין חולף ויאו מינג בעצמו כבר לא פקטור ממשי בכדורסל של יומיום.

שמו נטמע היטב גם בחיבור עם עומרי כספי, אבל הצמד כספיהו משחק יחד רק לעיתים רחוקות, וקשה לשמר כינוי בשניים אם הזוגיות לא מתפקדת.

בציבור ובקרב העם נעשו ניסיונות שונים לשחק סביב "יד אליהו" או ביטויים אחרים, אבל בשום לא הורגשה שביעות רצון מלאה בקרב חברי הנשיאות, ואליהו נותר בדד בארץ הכינויים.

תמיד סברנו שיש בו דברים שאין באף שחקן אחר. התנועה שלו ביחס לגובהו והקלות בה הוא עובר את המגרש כאיילה שלוחה – לא פחות, הפעימה אותנו לא פעם. הכדרור, שינויי הכיוון בצבע, הזויות המוזרות בהן הוא זורק את הכדור, ראיית המשחק שלו.

זאת ועוד.

וגם עוד – ולא רק זאת.

גם למינוסים שלו כולנו ערים, שלא יהיה ספק בכך, כן?

ובכל זאת, ואף על פי כן, סוג של אליל הינו בשמי הכדורסל הישראלי. אחד, יחיד, ייחודי ומיוחד. נתקשה להכחיש זאת.

והנה, אחרי משחק מצוין של אליהו נגד נבחרת סרביה אי-שם בסוף אוגוסט, שהסתיים ב-76-89 לאל-אל-ישראל ובשורה מלבבת מצד אליהו (22 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 חסימות שהן שיא קריירה מבחינתו) נפל דבר.

הודעה תמימה למראה נחתה בתיבת המייל הנשיאותית מטעמו של אחד מחברי הנשיאות בעבר, אודי כהנים, פרח נשיאות, שמילא אצלנו שורה של תפקידים עד שבגר וברבות הימים אף יצק מים על כפיהם של אבי אשכנזי, דורון הרציקוביץ', מוטי אמסלם ואחרים ושימש להם מורה דרך בנתיבי התקשורת.

והוא כתב, בפשטות, שזה פשוט מתבקש: ליאור אליליהו!

עכשיו ככה: לעיתים קשת עורף היא הנשיאות, אינה ממהרת לאמץ כינויים מן הכפר והקיבוץ, מן העמק והגליל, שלא לדבר על מן הגורן ומן היקב – ביטוי עפר שלחי-משהו.

כלומר, נוטה הנשיאות לבחור את הכינויים בעצמה. להיות שלמה במאה אחוז אחרי בדיקה מדוקדקת של דמות השחקן, ההצדקה להענקת כינוי והכינוי עצמו. ייתכן מאוד אגב שבעבר התגלגלה ההצעה הזו בדיוק בשיחות מאחורי הקלעים, אבל נדחתה מסיבות כאלה ואחרות. וכאן, באופן מפתיע, זה פשוט עבר חלק: ליאור אליליהו. כמה פשוט, כמה נכון, כמה מתאים ואיזה יופי של עיתוי. יושב טוב.

איך לא חשבנו על זה קודם? לא ברור, גם לא ממש משנה. בשורה התחתונה כהנים הרביץ אותה, לקחנו בשתי ידיים ומהיום ליאור אליהו הוא בעל כינוי בשדות המוריקים של כדורסלע-האתר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up