יוהאן הלצל (פאלקו)
תאריך לידה: 19/02/1957
תאריך פטירה: 06/02/1998


אלילים רבים ישנם בחלקת הקבר בכדורסלע-האתר. חלקם צנועים ונחבאים אל הכלים כשמוליק ציזיק שלנו, החביב עלינו במיוחד, חלקם רבי זוהר ואבק כוכבים כמייקל ג'קסון, וחלקם – אלילים שהתפרסמו בזכות להיט אחד או שניים ובנו עליו קריירה שלמה. פאלקו איש אוסטריה, כזה היה. או לפחות ברמת התודעה הישראלית. הלהיט הכי גדול שלו היה "Rock Me Amadeus", ומשם, בעקבות הפריצה, המשיך עוד כהנה וכשמה.

אבל עוד לפני אמדאוס, הבחור היה מוכשר. כילד הוא למד בקונסרבטוריון של וינה, לא פראייר, כן? לאחר מכן סבב מעט בעולם ומשחזר לוינה, בגיל עשרים ומשהו, כינה את עצמו "פאלקו", על שם גולש סקי גרמני אחד. אליל זמרה החובב ספורט תמיד יזכה אצלנו לפינה חמה.

מפה לשם הוציא החבוב אלבום בכורה, ובו השיר "Der Kommissar", שאמנם הפך ללהיט, אך עדיין לא הביא לו את הפריצה המיוחלת. עוד אלבום שלו לא נמכר מי יודע מה, והבחור עבר לשיר אנגלית.

עכשיו אנחנו מגיעים לאמדאוס חסר התקדים. לאחר הקרנת הסרט "אמדאוס", שעסק בחייו של מוצארט (אליל המוזיקה הגדול ביותר שהוזכר אי פעם במדור הזה, By far), הוציא פאלקו את הלהיט "Rock Me Amadeus", ומשם הכל היסטוריה.

הלהיט הזה שבר שיאים על ימין ועל שמאל (דירוג הכי גבוה לשיר של זמר לבן במצעדי ה-R&B, שלושה שבועות בראש מצעד ההוט 100 של בילבורד ועוד כהנה וכשמה).

הלהיט הבא שלו, "Jeanny", אמנם נכתב מנקודת מבט של אנס ורוצח, אך הוכיח את האמרה השחוקה שאין פרסום רע. על כל שדר שסירב להשמיע אותו, נמצאו עשרה מעריצים ששמעו אותו שוב ושוב. אף נשיא הסיפרה היה ביניהם אי אז בימים.

ב-6 בפברואר 1998, בגיל 41, נהרג פאלקו בתאונת דרכים. מדי שנה, בשיאו של החורף, ירימו לזכרו כל בני העם ובנותיו כוסית יין, זה נאה ומכובד.

 
 
 
 
Powered By Art-Up