ג'יימס תומאס - סוסון רחב כתפיים
תאריך לידה: 22/11/1980


חבוב זה, העונה לשם ג'יימס תומאס, אינו סוסון יאור קלאסי. כלומר, יש לו יותר שרירים מאשר משמנים והוא נייד יותר מאשר היי-הו-היפו מצוי. לפיכך ועל כן ובעקבות הדברים, תומאס עונה יותר להגדרה סוסון-שור שהנהגנו כאן פעם בהשארת הסלובני המכובד מתיאש סמודיש נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא.

יליד נובמבר 1980 הסוסון-שור הזה. 2.03 מ' גובהו, עומקו, רוחבו ונפחו (אל תתרגשו, סתם אמירה שהשתרשה בלי קשר מלא למציאות) ואל מקומותינו התגלגל בשלבים מאוחרים יחסית של הקריירה שלו. אי-אז בימים שיחק באוניברסיטת טקסס וסיים את ימיו בה ב-2004. והיות שלא נבחר בדראפט ה-NBA הלך הלאה.

הלאה במקרה שלו היתה ליגת הפיתוח. בתום העונה הראשונה שלו שם נבחר לרוקי הטוב מכולם וקיבל צ'אנס להתגלגל בעונה שלאחר מכן ב-NBA. בתוך עונה אחת, 2005/06, הוא הספיק לעבור בין ארבע קבוצות: פילדלפיה, אטלנטה, שיקאגו ופורטלנד, ורשם בסך הכל 33 משחקים. לא שאני מתכוון לעשות את זה, אבל נראה שתומאס יושב גבוה מאוד בטבלת אלה שעברו הכי הרבה קבוצות במינימום משחקים בליגת קזינו הטובה בעולם.

משראה כי חבל על הזמן שלו, ומעבירים אותו מיד ליד כמו סחורה שאין לה ביקוש ממשי, יצא אל הליגה האהודה ביותר על הנשיאות: האיטלקית. שם, במדי פורטיטודו בולוניה (עם טיוס אדני, מרקו בלינלי, סטפאנו מנצ'ינלי, הוראס ג'נקינס), הגיע דבר שמעו גם לאוזניים נשיאותיות. בדיקה מעמיקה הבהירה כבר אז כי מדובר באחד הריבאונדרים הטובים ביותר באירופה, ובעל פוטנציאל לשלוט בכל רחבה וצבע בכל מסגרת אירופית שהיא.

הוא עשה שתי עונות באיטליה ועבר לטורקיה וחזר לאיטליה ועבר לטורקיה וחזר לאיטליה.

אמת היא זו ולא בדיה.

באיטליה הוא סיים 66 משחקים עם 10.2 ריבאונדים ב-26 דקות בממוצע. אם הייתי צעיר בעשרים שנה, הייתי רץ לבדוק עבור העם גם את ממוצעיו בטורקיה. ברם, אינני.

ולפתע, אחרי שנדמה היה כי נעלם מהנוף והתחיל להתקשקש בקבוצות קטנות יחסית רחוק מהצמרת האירופית, נחת במכבי חיפה וזכה איתה באליפות ב-2013. נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, כי תיישון ג'יימס המכובד סיפר כי השחקן מולו הוא מתקשה לפעול יותר מכל אחד אחר הוא ג'יימס תומאס. ואין סיבה לפליאה: הרי סוסון-שור הינו, בעוד התיישון דק כעודד קטש וצנום כמו ל"ל.

כך או אחרת, אחרת או כך, בתום עונת האליפות לא הוארך חוזהו והוא החל את הקיץ בלי קבוצה. כעבור זמן לא רב הוזעק אל מכבי ראשל"צ שם פגש ברבות הימים את מאמננו הלאומי-נצחי-לשעבר אשר ודאי הרביץ בו תורה וידע לספר כי אימן בקריירה שלו סוסוני יאור רבים דוגמת קיבו סטיוארט, לבאן מרסר, ראדיסב צ'ורצ'יץ' ועוד.

משקלו נע לאורך השנים בין 110 ל-120 קילו, תלוי איפה, מתי, למה ואיך. כתפיו רחבות כשער יפו לפחות. עוצמתו רבה. ואל לו לטעות לרגע: הישגו הגדול ביותר אינו זכייה היסטורית עם מכבי חיפה באליפות ישראל, אלא כניסה לביצת כדורסלע-האתר שם שורצים מיטב סוסוני היאור של הכדורסל העולמי.

 
 
 
 
Powered By Art-Up