ג'ו קוקר
תאריך לידה: 20/05/1944
תאריך פטירה: 22/12/2014


אחחח, ג'ו קוקר, נאסף אל עמיו רגע לפני ששנת 2014 נאספה לאותו מקום בדיוק, והחזיר אותנו בבת אחת אל הלינק "לזכרם – מוזיקה".

היו לו, לג'ו קוקר, אי אילו סימני היכר מובהקים כמו ה"יללות" שלו (מופיעות נגיד בשיר With A Little Help From My Friends), הנפת הידיים אל על, וקולו המרוסק ההולך ונחלש במהלך שירים מסוימים (קחו את You Are So Beautiful כדוגמה).

ובכן כי כן, יוני קוקר (או בשמו הלועזי: ג'ון רוברט קוקר) ידידנו התחיל לזמר על במות בגיל 15 תחת השם ונס ארולד, אי שם בשפילד אשר בבריטניה, עיירה הידועה בעיקר בזכות קבוצת הביפ שלה, אבל זה לבד עוד לא מספיק בשביל להביא אותו ללינק המכובד בכדורסלע-האתר.

אלא שבשנת התשכ"ט (1969 למניינם) ביצע החבוב גרסת קאבר ללהיט With A Little Help From My Friends של להקת הביטלס, ועם מעט עזרה מחברים (סליחה, הייתי חייב) שיר הכיסוי הפך ללהיט והבחור התפרסם בעולם, עוד טרם היות היוטיוב. האלבום הכיל עוד להיטים כמו Feelin' Alright, או הקאבר Don't Let Me Be Misunderstood לשיר של נינה סימון.

ההצלחה המשיכה להאיר פנים לאדון קוקר ובגיל 25, הוא יצא לסיבוב הופעות בארצו של דוד סם. המופע נקרא "כלבים משוגעים ואנגלים", שגם זה סוג של קאבר, מכיוון שבמקור זה שיר של נואל קווארד (הערה פרובינציאלית: גם לאהוד בנאי שלנו יש שיר שנקרא כלבים משוגעים, אבל בלי אנגלים).

היה מי שאהב את סיבוב ההופעות, היה מי שפחות, אבל אין פרסום שלילי – הבחור המשיך לחרוך את מצעדי הלהיטים ולהפיק להיטים כהנה וכשמה, כמו למשל The Letter (קאבר, אלא מה).

5 שנים אחר כך, בשנת 74 יצא האלבום I can stand a little rain, ובו השיר המפעים You Are So Beautiful, תעשו לעצמכם טובה ותאזינו לו.

החבוב עישן דברים כאלה ואחרים ואף לגם טיפות מרות כאלה ואחרות. זה לא עשה טוב לאמרגן שלו שנאלץ מדי פעם לבטל הופעות אבל זה מה יש.

הסמים והאלכוהול אולי הפריעו למהלך הקריירה אך ממש לא עצרו אותה, ובשנות ה-80 הוא הוציא את הלהיט Up Where We Belong שזכה באוסקר בתור שיר הנושא הטוב ביותר מהסרט קצין וג'נטלמן.

בסופו של דבר הסיגריות (ואולי עוד גורמים, אינני רופא) אמרו את דברם והחבוב נאסף אלי קבר, ולא יוסיף עוד להניף את ידיו אל על ולהנעים בקולו המרוסק מחוץ למרחבי היוטיוב, אבל כאן בחלקת הקבר אשר בכדורסלע הוא ימשיך לחיות לנצח, וגם זה משהו.

 
 
 
 
Powered By Art-Up