ג'רום קרסי
תאריך לידה: 26/06/1962
תאריך פטירה: 18/02/2015


נחת עלי כרעם הסיפור הזה, לא נכחיש. פתאום, באמצע פברואר קר, התגלה באמצעות ידידו הטוב של האדם, האינטרנט, כי ג'רום קרסי מת. איך? מה? למה? והרי החבוב בן 52 בלבד. והיה אליל רב חסד למדי בימיו בפורטלנד טריילבלייזרס, אחד הפורוורדים הטובים והיציבים ב-NBA בשנות התשעים.

מתברר שהוא מת כתוצאה מקריש דם שעשה דרכו אל אחת הריאות שלו ויצר חסימה ובלאגן. יש אומרים כי מסעו של קריש הדם הוא השלכה מעט מאוחרת מניתוח ברך שהאיש עבר כשבוע קודם לכן, אם כי נכון לכתיבת השורות הדברים לא אושרו. אז בואו נשאיר את זה ככה, כחשד, כי מי יודע מתי אחזור לטקסט הזה כדי לתקן ולעדכן.

פול אלן, הבעלים של פורטלנד, אמר במסגרת הודעתו מטעם הקבוצה כי הטריילבלייזרס איבדו את אחד השחקנים הכי אהודים בתולדות הקבוצה. וזה בדיוק מה שאני זוכר מהפורוורד המצוין שהיה שחקן חמישייה בקבוצות החזקות שהעמידה פורטלנד בתחילת הניינטיז. פעמיים, ב-1990 ו-1992, הוא הגיע יחד איתה לגמר.

קרסי היה בחירת סיבוב שני בדראפט 1984 ושיחק במשך 11 העונות הראשונות בפורטלצד לצד שמות מובילים וגדולים כמו קלייד דרקסלר, טרי פורטר וקיקי וואנדאוויי. הוא שיחק בחמש קבוצות נוספות, בהן סן אנטוניו ספרס איתה זכה באליפות ב-1999. שנתיים לאחר מכן פרש.

בזמן פרישתו הוא דורג שני בתולדות פורטלנד במספר משחקים (831) ובמספר ריבאונדים (5,078). הוא דורג שלישי במספר החסימות (621) והחטיפות (1,059). היו לו 1,153 משחקי NBA בקריירה עם פורטלנד, גולדן סטייט, לוס אנג'לס לייקרס, סיאטל ומילווקי, והשורה הסטטיסטית שלו כוללת 10.3 נקודות ו-5.5 ריבאונדים.

אחרי הפרישה ועד למותו היה קרסי אחד משגרירי הקבוצה בפעילויות למען הקהילה. ימים ספורים לפני מותו עוד הספיק להשתתף בפעילות כזו עם פורטר ועם בריאן גראנט, עוד שחקן עבר של פורטלנד.

קצת לאחר פרישתו הוא שימש כעוזר מאמן בקבוצה שהעמידה פורטלנד בליגת הקיץ. מאוחר יותר שימש כעוזר מאמן ב-NBA, כאשר פורטר צירף אותו אליו כעוזרו במילווקי ב-2004/05. קרסי לקח גם חלק במערך התקשורת המלווה בשידורים את משחקיה של פורטלנד.

המוות היה מפתיע והותיר אחריו שורה ארוכה של אנשים המומים. קלייד דרקסלר הבאמת-גדול אמר קרסי: "הוא היה הבחור הכי טוב, והחבר ושותף לקבוצה הכי נחמד. כולם אהבו אותו, הוא יחסר לכולם".

 
 
 
 
Powered By Art-Up