אדם וויצ'יק
תאריך לידה: 20/04/1970
תאריך פטירה: 26/08/2017


למעשה, אין לי שום דבר מיוחד עם וויצ'יק, אולי מלבד העובדה שהוא עמד כאן מתישהו, יש להניח, בחידת 'ונשאלת השאלה' (רגע בדיקה . . . כן, מאי 2011). אבל בכל זאת, מדובר בבחור צעיר ממני, בחור שראינו פה לא מעט פעמים, מישהו שיצא לי לראיין קצת פעם או פעמיים, וגם שחקן של מאמננו שחור השיער לשעבר, מולי קצורין, אי שם לפני כמעט 20 שנה בורוצלאב.

שמונה פעמים אלוף פולין, פעמיים מחזיק הגביע, שלוש פעמים MVP של העונה שם, שלוש פעמים MVP של סדקרת גמר הפלייאוף, השתתף בארבע אליפויות אירופה עם פולין, מלך הסלים של הליגה הפולנית, פעמים רבות חבר בחמישיית העונה . ובואו לא נשכח גם זאת: זכה באליפות אחת עם שרלרואה בליגה הבלגית ב-1997, שיחק באיטליה, עבר ביוון, הופיע גם בספרד והתארח עם מלאגה למשחק נגד מכבי ת"א ביורוליג.

הוווו שרלרואה. זו היתה אותה עונה בה הבלגים הפסידו 14 משחקים רצופים, עד שהגיעה לידיהם מכבי ת"א והופ – ניצחו אותה באחד המשחקים שנרשמו כמבישים ביותר של מכבי ת"א נכון לאותה זמן. מאז עוד היו כמה וכמה (וכמה!) כאלה, עם עשרות החתמות מוזרות והפסדים מחפירים והפנצ'ר בשרלרואה נשכח למדי.

פורוורד גבוה, זורק שלשות, מעט עדין, אבל שחקן, כן? החל לשחק בבוגרים ב-1987 ושנתיים לאחר מכן הגיע לראשונה לנבחרת הפולנית הבוגרת. הרביץ 149 משחקים במדיה וקלע 1,821 נקודות (12.2 למי שלא יכול בלי ממוצע). היו לו 651 הופעות בליגה הפולנית, שני בכל הזמנים (היה מסיים ראשון בקלות במקום הראשון לו היה נשאר שם לאורך יותר שנים). בסך הכל היו לו במסגרת הזו 10,087 (ושוב – 15.5 למי שלא מסוגל בלי זה).

עד מרצ'ין גורטאט הוא היה בלי ספק השחקן מספר 1 של הכדורסל הפולני. עכשיו יש ספק, אבל הוא עדיין מספר 1 עבור רבים.

וויצ'יק, או שמא וויצ'ק, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת סרטן הדם והוכרע בגיל 47. לא הוגן, לא מתאים, מבאס את הנשמה ברמות קשות. ברם, זה מה יש. וכרינו לו חלקת קבר באכסניה המפוארת שלנו במהירות, כיאה וכראוי לזיכרונות הטובים שיש לנו ממנו כשחקן.

 
 
 
 
Powered By Art-Up