מאיר בנאי
תאריך לידה: 05/07/1960
תאריך פטירה: 12/01/2017


נפתח ונאמר כי לא מפתיעה העובדה שבני משפחת הבנאים החופשיים מאיישים כבר שתי עמדות פה בחלקת "לזכרם", יען כי משפחת זמרים נכבדה היא, משפחת הבנאים.

אלא שבעוד יוסי בנאי הלך לעולמו בשיבה כזו או אחרת, מאיר אחיינו נפטר בגיל 56, והתחושה היא שהלך לעולמו בגיל 27 בערך. האנרגיה המתפרצת שלו על הבמה הייתה ייחודית לו. מי שזכה לראות אותו בהופעה חיה שם לב שבשלב מסוים התחושה היא שהאיש שעומד על הבמה נעלם. יש רק גיטרה, ושיר שזורם ישירות לעצמותיך. ומאיר? כל כולו נבלע בשיר. כך, ממש כך.

מאיר בנאי הוא אח של אביתר ואורנה (וגם של אפרת), אחיין של יוסי ובן דוד של יובל וגם של אהוד. כשעזב את הבית בדרום לטובת חיים בעיר הגדולה, הקדיש לאחיו הקטן בן התשע את השיר המופלא "אביתר", שהיה חביב במיוחד על הנשיאות אי-אז בימים, וגם יצא בהמשך כסינגל.

בהופעה באילת בפאב קטן לפני הרבה שנים חזו בו הנשיא ורעייתו בין אחרים, משל היו כאחד העם. הערב התחמם, המוסיקה שטפה ובשלב מסוים לקראת הסיום החלו קריאות ובקשות מן הקהל לבצע שיר כזה או אחר. התקשה להתאפק הנשיא, היטיב קולו ושחרר אל חלל האוויר: "אביתר, אביתר". מאיר ישב שם והופתע, ניסה לאתר את הקורא מן הקהל והגיב: "אביתר? שמע, אתה כנראה ממש מבוגר, איך בכלל זכרת את השיר הזה? לא שרתי אותו הרבה זמן", ומיד החל לרנן ב"אביתר מתגלגל בדשאים" וכו'.

איי איי איי, היו ימים אי אז לקראת סוף התשעים.

הלהיט הגדול הראשון שלו היה "שירו של שפשף", שאותו הלחין ושר בסרט "שוברים", אבל הפריצה הגדולה ממש הגיעה רק שנתיים אחר כך, באלבום "גשם". יאאאאא אולוהים, איזה אלבום מופתי. "אצלך בעולם" שזכה לגרסה נוספת עם האח הקטן אביתר, ועוד קאבר של להקת "היהודים", "תגידי אש תגידי מים", "אל תלכי מכאן", וכמובן, "גשם", השיר שישנם אנשים שנשבעים שאי אפשר לשמוע אותו בלי להזיל דמעה. פיייי קיבינימט. איזה אלבום.

חמש שנים מערבה משם, 1992, רגע לפני שהגליל אוכלת דובדבנים עם רבי פנחס הגרשוני, מפציע מאיר בנאי עם האלבום "וביניהם", הכולל בנוסף לשיר הנושא להיטים כמו "שער הרחמים" ו"אהבה קצרה". האלבום הזה זיכה אותו בחופן פרסים כהנה וכשמה. אלבום פלטינה, שיר השנה ("אהבה קצרה"), 43 שבועות במצעד ואף תואר זמר השנה.

מאיר בנאי המשיך להוציא אלבומים ולשתף פעולה עם זמרים כאלה ואחרים, זכורים במיוחד שיתופי הפעולה שלו עם ארקדי דוכין והחברים של נטשה, ועם בני דודיו יובל ואהוד. בשנת 2007, לאחר מופע מחווה לפיוטים שהשתתף בו בבריכת הסולטן, הוא הוציא את האלבום "שמע קולי" המכיל פיוטים כאלה ואחרים וביניהם התחבב על הנשיאות בעיקר "לך אלי" המיוחד, הזועק, גם אם מונוטוני מאוד. הוא לא היה היחיד שפנה לכיוון הזה באותה תקופה. למשל "שיר חדש" של אהוד בנאי ו"אדומי השפתות" של ברי סחרוף ורע מוכיח גם יצאו באותו זמן.

בשנת 2017 הוא הלך לעולמו אחרי שחלה בסרטן הוושט. נוקירו, נכבדו ומדי שנה נרים כוסית לזכרו כאן בכדורסלע האתר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up