אריק אלפסי
תאריך לידה: 1/07/1972
תאריך פטירה: 22/09/2021


הטקסט הבא על אודות אריק אלפסי נכתב אי-אז בימים, פחות או יותר שנות ראשית קיומו של כדורסלע-האתר, ונשתל בלינק המכובד 'זה א-ב של כדורסלע'. מעניין לקרוא אותו ממרחק השנים ולהיזכר באבחנות הדקדקניות ההן, בימים בהם עקבתי מקרוב אחר כל צעד ושעל בליגת העל.

דמות מעניינת, אריק אלפסי. רגיש ומחוספס, צעיר יחסית בסצנת המאמנים המובילים ועם זאת שופע ביטחון. בעונה הראשונה המלאה שלו כמאמן ראשי בליגת קזינו הצליח לנצח את מכבי ת"א, להגיע לחצי גמר גביע המדינה ולהשתלב גם בפיינל פור.

וגם זאת לא נסתיר או נשכח: אלפסי גם עמד במרכז הקנטה/עקיצה מילולית כלפי מכבי ת"א לפני משחק פיינל פור בין הקבוצות. דיבר על השיפוט שפועל לטובת מכבי, התעקש יחד עם נתניה שלא להחליף את ספסלי הקבוצות כפי שנקבעו מראש. רבי פנחס הגרשוני סירב אחרי המשחק ללחוץ את ידו, וכאשר עלה על במת הנואמים אל מול נציגי התקשורת בסיום גרר את הכיסא לצד השני, רחוק מאלפסי, והתיישב שם כאילו היה המאמן מנתניה מצורע. הווווו אלפסי. היית מאמין שתהיה מעורב בכל אלה בעונתך הראשונה?

יש לדייק ולומר כי מדובר בעונה ראשונה מלאה, יען כי אלפסי הספיק לעבוד תקופה קצרה כעוזרו של עופר ברקוביץ' בעירוני אשקלון (2007/08), ואחר כך גם קיבל לידיו את משרת המאמן הראשי. כעבור שלושה ניצחונות ותשעה משחקים הוחלף בעצמו על ידי עדי אזולאי נדמה לי, על אף שאינני.

הוא מרבה לשלב את הבקשה הקלאסית לריכוז מהשחקנים ("היי!) במהלך פסקי זמן. על שום כך ומשום כך ועל סמך הדברים ובעקבותיהם, כונה כאן דנילו פינוק, כוכב הקבוצה בעונת 2009/10, דנילו "היי" פינוק, יען כי אלפסי פנה בעיקר אליו בדרישת טייק דה בול אנד פוט איט אין דה באסקט.

מעבר לזה, אלפסי מקפיד מאוד גם על הגייה נכונה של שמו. הוא איננו אריק כמו באיינשטיין, שיבק או שרון, אלא אריק כמו בקמבל או בקאנטונה הביפי על אף הבדלי המבטא. בקיצור, שימו שם צירה, או סגול, או מה שזה, כן? ותקפידו.

במלים אחרות, אלפסי מעורב במתרחש יותר ממה שנדמה. הוא כאן, הוא שם, הוא בכל מקום ויש לו מוטיבציה גדולה ורבה מאוד להצליח. בנתניה, המקום בו גדול והתפתח גם כשחקן, הוא עבר פחות או יותר כל מה שצריך במחלקות הנוער עד שקיבל לידיו את הקבוצה הבוגרת.

יו נואו: זכה באליפות בתי הספר התיכוניים עם "שרת" נתניה בזכות ניצחון בגמר על "היובל" הרצליה, הוביל את מכבי נתניה לאליפות הנוער אחרי ניצחון בגמר על מכבי ת"א.

יש בו משהו, באיש הזה. עושה רושם שהוא נכנס לרוטציה של המאמנים המובילים בליגה אם כי הזמן יעשה את שלו בלה בלה בלה, והוא צריך להוכיח את עצמו גם מחוץ לנתניה בלה בלה בלה, ובעיקר - אם נחיה גם נראה עד כמה זה נכון.

לימים, עוד טרם סבל האתר מטרשת עורקים טכנית כזו או אחרת, שלעיתים מקשה מאוד על עדכונים של טקסטים ישנים, מצאתי זמן פנוי במהלך 2011 ועברתי על חלק מהפרופילונים כדי להוסיף גם את זה:

עדכון 2011: אחרי נתניה הגיע לאשקלון, מועדון שנתן לו מספר שנים קודם לכן הזדמנות כמאמן ראשי למשך מספר מחזורים, אבל החליף אותו באחר. עכשיו הוא ירצה להראות למועדון הזה מה הוא יודע. ולאורך זמן.

בחלוף עשור נפטר אלפסי מסיבוכי מחלת הקורונה. כדי להשלים את תמונת הקריירה ראוי להזכיר את תפקידו כעוזרו של אריק שיבק בנבחרת ישראל, ואת העבודות כמאמן נבחרת הנוער, וגם כמאמן מכבי אשדוד ועירוני נהריה איתה המריא וזכה בתואר מאמן העונה בליגת העל ב-2019.

התחנות האחרונות היו הפועל אילת - שם נפגשו דרכינו לרגע במהלך תיווך נשיאותי בכובעי כסוכן בהחתמת אריק תומפסון - ואליצור אשקלון בלאומית. תמה הדרך עבור אלפסי בגיל 49 בלבד. מצער מאוד.

 
 
 
 
Powered By Art-Up