דריק שארפ
תאריך לידה: 05/10/1971

חביב הסיפרה

"שחקו דרך שארפ, כל כדור דרך שארפ", צעק אותו מאמן אלמוני אי-אז בימים, כשהגמד המוצק שיחק בליגה השנייה והשלישית וקלע 40 נקודות במשחק. הדרך השתנתה עם השנים, ודריק שינה את דרכו ומעמדו. הוא הגיע למכבי ת"א כמתאזרח והפך לשחקן הגנה מהטובים ביותר שראינו. היד נותרה אותה יד, אבל לקח זמן עד ששארפ התפנה להרים ראש ולומר בקול רם: 'היי, גם אני יודע לקלוע'. עד אז, היו משחקים שלמים בהם לא קם בכלל מהספסל של מכבי ת"א בגביע אירופה, או שותף לדקות ספורות. אין מצב שאיש כזה לא יימנה עם חביבי הסיפרה.

לבבי, טבעי, אמיתי, חייכני רוב הזמן. אמנם חטף פעם מכות רצח מאשתו הראשונה ויצא חיש קל למשטרת ר"ג להתלונן נגדה, אבל בואו נזכור לו את הרגעים הגדולים והחשובים יותר. את הופעותיו הטובות עם נבחרת ישראל באליפויות אירופה; את ימיו כאיש שמחבר בין המקום, מנהגיו והרגליו, לבין הזרים החדשים שהקפידו להגיע מפעם לפעם למכבי ת"א; וגם את הנאום האגדי של גור שלף, שזימן אותו לבמה כדי להניף את גביע אירופה 2004 באלה המלים. "חבר'ה, רק מלה אחת. רק מלה אחת. הבאתי לפה איתי את דריק לא בגלל שהוא קלע הכי הרבה נקודות, כי יש הרבה שקולעים נקודות. כי בעיני, הוא סמל שכל מי שמתחיל לשחק כדורסל צריך להסתכל עליו. כי בעיניי, יש משפט באנגלית שאומר: Be like Mike ואני תמיד כשלא הולך לי, והיו לי הרבה ירידות, תמיד חשבתי Be like Derrick אז קחו דוגמא".

שלף אינו חבר בנשיאות הסיפרה, אבל ספק אם מישהו מנציגינו הפרושים בתפוצות היה מצליח להגדיר את הדברים טוב יותר תחת סערת רגשות, בכל הקשור לדריק שארפ. מזל טוב, איש עם אגו קטן ולב גדול.

 
 
 
 
Powered By Art-Up