בובי פארל
תאריך לידה: 06/10/1949
תאריך פטירה: 30/12/2010


אי אפשר היה לחמוק מ-Boney M בשנות השבעים והשמונים. השירים שלהם הצליחו בכל מקום, הם הביאו קצב משלהם, מקצבים קליטים, כיכבו בכל המסיבות ואירועי הענק הבינלאומיים. זה היה שילוב בין מספר זמרות לזמר-רקדן אחד בשם בובי פארל וכל זה לצד תזמורת גדולה ומגוונת. הצד הוויזואלי היה מודגש במיוחד, אולי אפילו יותר מהמוסיקה עצמה, וחברי הלהקה החליפו תוך כדי הופעות גלימות נוצצות, שמלות, כתרים, תכשיטים ושאר אביזרי לבוש שלא רואים סתם ככה ברחוב. שונה לגמרי מחברי להקות רוק שעולים לבמה בחולצת טי שירט דהויה וג'ינס משופשף.

במחילה גדולה ממש מזמרות הלהקה וגם אלו שליוו אותן, מעולם לא ידעתי את שמותיהן. לא נעים לומר, הן נשמעו דומות, נראו כמעט זהות וקשה היה להבדיל ביניהן. ווקאלית, עם זאת, ההרמוניה ביניהן היתה נפלאה. ומי שלא ממש עזר להן לבלוט היה פארל, הגבר היחיד בלהקה, ששרף קלוריות בהופעות, ריקד וקיפץ על הבמה לאורכה ולרוחבה ולמעשה היה רקדן מקצועי.

פארל בלט בשירים כמו Ma Baker, Rasputin ו-Daddy cool בעוד הזמרות (ליז מיצ'ל, מארסיה בארט ומאייזי וויליאמס) שרו לצדו ואיתו ונראו ממש כמו מלכות שבא. חברי הלהקה הגיעו מהאיים הקאריביים והפכו את אירופה, וגרמניה בעיקר, לבסיס שלהם. משם יצאו להופעות ברחבי היבשת וקנו להם עוד ועוד מעריצים. העיניים הלכו אוטומטית בהופעות האלה בעיקר לפארל.

מה עוד היה להם? יקום מי שלא מכיר: Brown girl in the rain, Belfast, Mary's boy child, Kalimba de luna והיו עוד (Bahama mama, פתאום נזכרתי, וגם Gotta go home).

וגם Hooray, hooray, it's a holi-holiday.

בטח. איך יכולתי לשכוח.

פארל נולד בארובה, באזור שנודע בהמשך כאיים האנטילים ההולנדיים. בגיל 15 נשר מהלימודים, החל לעבוד כמלח והתגלגל עד לנורבגיה ובהמשך לגרמניה תוך שהוא מוצא הזדמנויות לתקלט ומשם הדרך לעולם הבידור היתה קצרה יחסית עבורו. הוא עבד בעיקר כדי.ג'יי עד שהמפיק פרנק פריאן איתר אותו והציע לו לחבור ללהקה חדשה שהרכיב והיתה עתידה לכבוש את עולם המוזיקה: Boney M.

לימים התברר שפארל כמעט שלא תרם שום נוכחות קולית בהקלטות לשירים, ולמעשה מי ששר את הקטעים שהיו בהם קול גברי הוא המפיק עצמו, פריאן. בהופעות החיות, עם זאת, פארל שר או לפחות "עשה עם השפתיים" בצמוד לפלייבק. הידעתם?

הלהקה קמה ב-1976, אבל פארל עזב חמש שנים לאחר מכן בעקבות מחלוקות סביב כסף עם המפיק והוחלף בידי רקדן-בדרן-זמר אחר. ב-1984 הוא שב להיות חלק ממנה וכעבור שנתיים בא סוף הדרך עבור Boney M. בהמשך הוא הופיע עם שירי הלהקה בהרכב אחר עם שם שונה, אבל ההצלחה הכבירה נעלמה ושום דבר לא היה אותו דבר כמו פעם מלבד תיאטרון הריקודים שהאיש הציג על הבמה בגאווה ובמיומנות רבה.

פארל נישא ב-1981 והיה אב לבת ובן. לאחר התפרקות הלהקה הוא חי מרבית השנים באמסטרדם. ב-2010, יום לאחר הופעה, הוא מת בחדרו בבית מלון ברוסיה בגיל 61. סוכנו באותו זמן סיפר לאחר מכן, כי פארל התלונן על קשיי נשימה לאחר ההופעה ומאוחר יותר לבו חדל לפעום. הוא מת בסט. פטרסבורג, עירו של גריגורי רספוטין, אותו מיסטיקן רוסי שעל שמו שמו נקרא אחד השירים הכי מפורסמים של הלהקה, ואת דמותו ומלבושיו הציג פארל על הבמות בכל העולם במשך שנים.

בתו זניליה הפכה לראפרית ושנה לאחר מות אביה זכתה בפרס חשוב בהולנד בקטגוריית היפ-הופ. לא רק שאביה היה מהתפך מקברו לו היה יודע, ודאי היה גם מוסיף קפיצת תיש אופיינית מרוב שמחה. איי איי איי, בובי פארל. האיש שאולי שר ממש ואולי לא ממש, אבל תמיד תפס את מרבית המבטים כאשר מדובר היה בלהקה הססגונית במיוחד של Boney M.

 
 
 
 
Powered By Art-Up