קווין מגי
תאריך לידה: 24/12/1959
תאריך פטירה: 23/10/2003


מגי נהרג בתאונת דרכים בלואיזיאנה, סמוך מאוד לגבול מיסיסיפי, ליד העיר סאמיט בה התגורר. הוא חזר ממשמרת לילה בתפקידו כאחראי במחסן לאחסון סחורה. מגי (2.03) הגיע למיסיסיפי ארבעה חודשים בלבד קודם לכן, אחרי שחי קודם לכן ברנצ'ו סנטה מרגריטה, קליפורניה. למעשה, חזר להתגורר במדינה שבה שיחק בתקופת בית הספר התיכון. עד לשושלת של מכבי ת"א שהגיעה להישגים אדירים תחת פיני גרשון, מגי נחשב לגדול השחקנים ששיחק בישראל אי-פעם.

במשאל מיוחד בין 170 אנשי כדורסל בישראל שקיימתי בספר "מסביב לכדור" שיצא לאור ב-2003, נבחר מגי ברוב גדול לזר הטוב מכולם שהופיע בקבוצה ישראלית. רבים מהבוחרים הללו ושיבחו את היכולת הפנטסטית של מי שכונה כאן 'האיש שבא לעבוד'. פרק בשם זה הוקדש לו בספר. מגי היה אגדה גם במכללת אירוויין בקליפורניה. בין 1980 ל-1982 הוא העמיד ממוצעים של 26.3 נקודות ב-66% מהשדה, הוריד 12.3 ריבאונדים למשחק וזכה פעמיים בתואר שחקן השנה בקונפרנס שנקרא כיום BIG WEST. הוא קבע שיאי מכללה בנקודות ובריבאונדים למשחק בודד, שעומדים על מקומם עד היום: 46 נקודות במקרה אחד, 25 ריבאונדים במקרה אחר.

בשנתיים שלו במכללת אירוויין דורג בין עשרת השחקנים הראשונים בכל המכללות בארה"ב בנקודות, ריבאונדים ואחוזים מהשדה. לפני כן שיחק במכללה קטנה יותר, סאדלבק, בה קלע 1,341 נקודות בשתי עונות. הוא נבחר בדראפט 1982 בסיבוב השני בידי פניקס סאנס, אבל מעולם לא הגיע ל-NBA. פניקס לא הסכימה להעניק לו חוזה נו-קאט והוא החליט לצאת לקריירה שנמשכה 12 שנים באיטליה, ישראל, ספרד וצרפת. ב-1994 פרש מכדורסל. שנה לאחר מכן נתלתה הגופייה מספר 44 בתקרת האולם של מכללת אירוויין וב-1997 הוא צורף להיכל התהילה של המכללה.

מגי השאיר אחריו את אשתו, מלאני, ושלושת ילדיהם: ג'רמי, ברנדי וג'ייקוב. ברנדי שיחקה כדורעף במכללת טקסס. הנהלת המכללה הקימה קרן לזכרו והתרומות שמתקבלות בחשבונה מועברות למשפחה. ג'רמי התרוצץ לא מעט כזאטוט על הפרקט ביד אליהו. מחצית מהקריירה האירופית שלו עשה במכבי ת"א וזכה איתה בשש אליפויות וחמישה גביעים. הוא הופיע גם בשלושה גמרים אירופיים רצופים, אבל לא זכה בתואר. לקראת סיום הקריירה הופיע גם במכבי ראשון לציון תחת פיני גרשון (1993/1994) ועל פי דיווחים שפורסמו אז שילמה לו הקבוצה חצי מיליון דולר לעונה, סכומים שנחשבו חריגים במיוחד באותו זמן.

הוא שיחק בווארזה ממנה הגיע למכבי ת"א, זכה בגביע הספרדי עם סראגוסה, ושיחק בראסינג פאריס עם מילטון ואגנר, שגם הוא עשה את עיקר הקריירה האירופית שלו בישראל. קלע 2,081 נקודות לזכות מכבי ת"א שמדרגות אותו במקום השלישי בין קלעי הקבוצה בכל הזמנים, ארבע נקודות לפני אולסי פרי ואחרי מיקי ברקוביץ' ודורון ג'מצ'י, שנשלח לימים לייצג את מכבי ת"א בלוויה בארה"ב. גם קני בארלו, ששיחק לצידו שלוש עונות במכבי, נכח בלוויה. מגי היה תותח בן תותחים, וכל ילד שגדל כאן באמצע שנות השמונים ניסה לחקות את סגנון הקליעה המדהים שלו תוך כדי סיבוב ונפילה לאחור. בלי סיכוי של ממש, כן?

 
 
 
 
Powered By Art-Up