נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: טייכנר, גבי - טרם ביקר באבו-דאבי

תאור
 

הרי לכם איש נאמן למקורות. גבי טייכנר שיחק אך ורק בקבוצות מההתיישבות העובדת ועד היום הוא חי בקיבוץ דגניה. א' או ב'? היי, אל תגזימו. צאו לשטח, הקשיבו לנהמות הטרקטור. זה שתשמעו ראשון רוצו אליו, אולי טייכנר רוכב עליו ואז תדעו.


בגובה 2.03 הוא נחשב לאחד מענקי הליגה. היה די בלתי ניתן לעצירה אי-אז בימים וסיים קריירה עם ממוצע של כמעט 19 נקודות למשחק. כמה ישראלים כאלה אתם מכירים?


בנבחרת זה כבר היה סיפור אחר. היו לו אמנם עשרות הופעות, אבל הוא היה שחקן של קצת פחות מ-4 נקודות בממוצע למשחק. למה? אולי כי תנחום כהן מינץ תפס לו את העמדה, אולי כי היה רחוק מהברנז'ה התל-אביבית, רמת גנית, חולונית, או מה שזה היה באותם שנים.



טייכנר שיחק בהפועל בית אלפא, הפועל גבת/יגור והפועל ניר-דוד. רק הפועל. אידיאולוג. הפועליסט. לא שראינו, אבל היו לו ודאי פייטים שחבל על הזמן בדרבים נגד בוזי ינאי כשיצא להם לשחק זה נגד זה.


ב-1970 וב-1971 הוא היה מלך הסלים של הליגה שלכם, ואתם לא ידעתם. בחו"כ. לא הרבה אחרי זה, ב-73', כבר נתפסה הנישה הזו בידי היהודי-אמריקאי הראשון, סטיב קפלן, ומאז ועד היום הצברים היחידים שסיימו כמלך סלים היו ינאי, דורון ג'מצ'י ואמיר כץ.


בגיל 62 טייכנר זוכה לכבוד הראוי לו ומקבל חיי נצח בתודעת אוהד הכדורסל בישראל על ידי העלאת ערך על שמו בכדורסלע-האתר. ואיך לומר, זהו בהחלט מעשה נאה כרפאל.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
טפירו, מאיר - בחנוכה נרו יאיר
טייכנר, גבי - טרם ביקר באבו-דאבי
טרי, ג'יימס - שקט יחסית, לא ניג'ס
טורנשיין, מארק - היה אליל, לא חתול בשק
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי השחקן? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up