נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: טרי, ג'יימס - שקט יחסית, לא ניג'ס

תאור
 

ממרחק השנים מה בדיוק היה לנו פה. בסופו של דבר, לא פחות מכל תכונה כדורסלנית כזו או אחרת, נזכור את העצם הבולטת שבמרכז גולגולתו הקירחת של ג'יימס טרי. נזכור ולא נשכח. עצם בולטת זו, כמו גם גופו הגדול, שיוו לו מראה של דינוזאור שחלף מן העולם זה מכבר ומתעקש, עם זאת, להמשיך ולהלך ברחבי ישראל כשהוא פוקד את אולמות הכדורסל השונים.


ג'יימס טרי היה, מה שמכונה בלשון העם, לא פראייר. היו פה שחקנים חכמים ממנו, נתקשה להכחיש זאת. מלוטשים ממנו גם. טכניים ממנו – ודאי. אבל טרי לא היה פראייר. הוא ידע לדפוק דאנקים על ראשי שחקנים שהרגיזו אותו, חסם לא מעט זריקות לאורך הקריירה, עבד קשה בריבאונדים והוריד המון מהם ובסך הכל נתן כאן כמה וכמה (וכמה) עונות מכובדות למדי כמתאזרח אי-אז בימים.


החל כשחקן התקפה מצוין, אבל עם הזמן קבוצות צירפו אותו אליהן דווקא כסוג של שחקן שיכול לתת להן אלמנטים נחוצים בהגנה לא פחות מאשר בהתקפה.


נתקשה עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ לזכור כרגע את כל התחנות שלו כאן, אם כי אין כל ספק לגבי תקופותיו בהפועל ת"א, הפועל נהריה, הפועל חולון ומכבי חיפה. יש אומרים שביקר גם בהפועל צפת. נתקשה לזכור זאת, אם כי משהו בחיבור בין טרי לצפת נשמע מוכר.


אילת? יש מצב.


לאורך רוב השנים נהגו חכמי ישראל לזלזל כאן בטרי. הוא היה מוצג מספר 1 מטעם התביעה: דינזואור לא חכם במיוחד, שמשתמש אך ורק בכוחו הפיזי, יכולתו להזיז בעזרת ישבנו את היריבים, לעלות מעליהם ולקלוע מטווח קצר או בדאנק ולא יותר מזה. לאורך הקריירה הציג גם קליעה סבירה משלושה-ארבעה מטר.


נחשב לתאומו הרוחני של מתאזרח אחר, קית' בנט, איתו שיחק לפחות בשתי קבוצות ישראליות לאורך הקריירה שלו (הפועל ת"א, הפועל נהריה ורק האל הטוב זוכר אם היו עוד).



ועל אף הזלזול המסוים בו, פה ושם נראה טרי כשהוא משחק עם הלב (וגם בלבבות האוהדים היתל לא מעט יש לומר, שעה שהחטיא ליי-אפים פשוטים), מתאמץ ומקריב. תמיד ניסה להראות הגנה טובה במשחקים גדולים. נלחם וניסה להראות שאינו נופל מסנטרים אחרים שהסתובבו כאן לאורך השנים ושיחקו במכבי ת"א ושאר הקבוצות המובילות.


נולד בקליבלנד בנובמבר 1960. את רוב הקריירה האירופית שלו עשה כאן, כאמור, אבל הבליח לזמן קצר גם באיטליה ושיחק שמונה משחקים בטרייסטה (17 נקודות ו-11.5 ריבאונדים בממוצע, לצד 55% מהעונשין, נקודת התורפה הקבועה שלו לאורך הקריירה).


באותה עונה ממש, 1985/96, שיחק גם 12 משחקים בקבוצה מהליגה הספרדית שאת שמה לא נזכור כרגע, וסיים עם 19.6 נקודות ו-10.6 ריבאונדים. מספרים ונתונים שהיו מזכים אותו כיום בשכר של מיליון יורו לעונה באירופה.


איך התגלגל לכאן עם מספרים כאלה? רק האל הטוב יודע או זוכר, ואם לא הוא אז בטח טרי עצמו. אוקיי, נרים לו טלפון פעם ונשאל.


2.08 אמיתי שאינו מתקצר, היה טרי זה. ונדמה, מבלי להתחייב בשלב זה, שהקבוצה הראשונה שלו בארץ היתה מכבי חיפה ובה עשה חיל, ממש ככה, עוד במהלך שנות השמונים. כאן הוא מופיע בצילום נדיר הלקוח ממאגרי כדורסלע-האתר הבלתי סופיים.


ולסיום, בנימה ציונית, נאמר שבשביל צילומים כאלה, ובשביל שחקנים ששיחקו כאן לפני כל כך הרבה שנים ולא כובדו מספיק עד היום, היה כדאי בהחלט להקים את כדורסלע-האתר. לצד כל הסיבות הטובות הנוספות, כן?


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
טפירו, מאיר - בחנוכה נרו יאיר
טייכנר, גבי - טרם ביקר באבו-דאבי
טרי, ג'יימס - שקט יחסית, לא ניג'ס
טורנשיין, מארק - היה אליל, לא חתול בשק
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 25/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
חאליד אל אמין
 
 
אבל כבד
 
 
מי השחקן? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up