נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: סביר, שאול - אצלו כל פאול זה פאול

תאור
 

שאול סביר, בן קיבוץ גבעת ברנר, חוגג מדי 30 בינואר יום הולדת. השבוע (והשנה היא כבר 2012, איך שהזמן טס) זהו יום ההולדת ה-70 שלו. מזל טוב.

סביר היה שותף בגיל 16 לעלייתה הראשונה אי-פעם של הפועל גבעת ברנר לליגה הלאומית. שנה לאחר מכן הוא היה השחקן השלישי בטיבו בקבוצה אחרי עמי שלף ז"ל וזאב רייס האגדי, מלך הסלים של הקבוצה בכל הזמנים. סביר ירד עם הקבוצה ומיד עלה איתה בחזרה.

הוא התגייס להנדסה קרבית, מה שלא מנע ממנו להמשיך ולשחק. גם מקורס קצינים המשיך לצאת בכל סוף שבוע למשחקי הליגה. ב-1961 הוא סיים עם הקבוצה במקום השלישי המפתיע, רק אחרי שתי התל אביביות. בעקבות הצטיינותו זומן לנבחרת צה"ל ועברת את שמו מסבירסקי לסביר, כפי שדרש הצבא מהיוצאים לחו"ל.

האיש היה חלק מקבוצה שרצה במשך כמה שנים במרכז הטבלה ומעלה, ומדי פעם עקצה את הגדולות ב"מצרנה" (מצה-ארנה, הוקם לכבוד ליל הסדר), האולם המקורה הראשון בתולדות המדינה.

סביר פרש בגיל 26 לאחר שעזב את הקיבוץ לטובת בית גוברין, ולא עבר עם הקבוצה בעת האיחוד עם נען. הוא מדורג במקום ה-235 בכל הזמנים עם 1,502 נקודות, ועשה את כל הקריירה שלו באותה קבוצה, הפועל גבעת ברנר, בין 1959 ל-1969. הוא הקלע התשיעי בטיבו בתולדות הקבוצה. וזה נאה.

היה קלעי פייטר נמוך (1.70 מ'), מודל מוצלח לשחקנים אחרים בני קיבוצים באותה תקופה. זקני גבעת ברנר טוענים, שאם היה קו שלוש אי-אז באותם ימים, הקבוצה היתה מצליחה עוד יותר ומשגעת את היריבות שלה בהפגזות כבדות מכל כיוון.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
ספר, יואב - העביר דף
סוכר, אבי - מהיר, ברם אינו יוגוסלבי
סילבר, לו - הייתי
סלווין, לייני - תומכת בריצ'רד צ'ייני
סימס, ווילי - ספק אם זוכר את האחים נניקשווילי
סגל, חן - טובה הינה, אכן כי כן
סואץ-קרני, ליעד - יש לה יד-יד
סביר, שאול - אצלו כל פאול זה פאול
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 29/03/2024
 
  נרימה כוסית לזכר 
אורי שלף
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up