נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: בריסקר, מארק - לא שמע על ז'אן דארק

תאור
 

סיפור, מארק בריסקר. נתקשה להכחיש זאת, אף לא נכחד. הזיכרון הראשון ממנו כאן הוא מאותה עונה אי אז בימים כזר צעיר במכבי רמת גן יחד עם אלי קנטי כמאמן, עודד קטש, גור שלף ודרור כהן. בא מה-CBA
וחזר לשם אחרי עונה אחת בארץ.

הזיכרון השני ממנו שייך לתקופה במכבי רעננה כאשר הגיע לשחק שם כזר בלאומית ב' יחד עם פול "פו הדוב" תומפסון. השניים עלו ליגה והמשיכו עם הקבוצה גם בליגה הראשונה תחת אריק שיבק. ימים יפים היו שם ובריסקר הפגיז כמו תותחן אמיתי במשך מספר עונות כשהוא נבחר פעמיים לחמישיית העונה. באחד המשחקים במטרווסט קלע 40 נקודות נגד מכבי ת"א. זה היה הרגע, כנראה, שבו מכבי סימנה אותו כמועמד להחתמה. עניין שלא איחר להגיע.

בריסקר הגיע למכבי כישראלי, כשנה פחות או יותר אחרי שקיבל אזרחות בזכות נישואיו למקומית. היו תקופות ששיחק יותר, היו ששיחק פחות והיה גם חוק בריסקר – שלפיו מתאזרח היה יכול לשחק כישראלי רק בחלוף שלוש עונות ממועד קבלת האזרחות שלו. במהלך התקופה של בריסקר במכבי החוק בוטל ואחרי תקופה שבה שיחק רק בגביע אירופה ובליגה לא (או משהו זה, מי זוכר) – הוא שיחק בכל המסגרות.

כך או אחרת, אחרת או כך, מארק – שבכתבים מסוימים של סיפרה בסלע כונה מאיר לצד בן זוגו המתאזרח הנוסף בורקו ראדוביץ', שכונה אז ברוך – חווה עליות וירידות במכבי ת"א. הוא כבר לא היה הסקורר המצוין מימי רעננה ואיכשהו הפך לפתע לשחקן משלים שעושה עבודות שחורות בהגנה, מוריד ריבאונדים קריטיים ועוזר למכבי להציג קו אחורי הגנתי מצוין יחד עם שארפ, פארקר ומקדונלד. זכורה הצטיינותו בפיינל פור של הסופרו-ליג ב-2001.

ב-2002 סיים את דרכו במכבי ת"א והשלים את הקריירה באופן לא מי יודע מה עקבי או טוב. שיחק קצת בגליל עליון, קצת בירושלים, עבר במכבי פ"ת/גבעת שמואל או מה שזה היה (ושם אחוזי הקליעה שלו כבר היו נמוכים מאוד), מצא את עצמו באיוניקוס מהליגה היוונית לזמן קצר ובאיזשהו שלב, אולי לנוכח פציעות שפגעו ביכולות שלו, התחושה היתה שבריסקר מנסה להאריך לעצמו את הקריירה איכשהו, אולי קצת בכוח.

נו, קורה לרבים. לא משהו ייחודי לבריסקר, יו נואו.

אחרי עשר עונות בליגה פרש ב-2005 כשחקן מכבי פ"ת/גבעת שמואל. הוא קלע 2,560 נקודות בליגת קזינו ומדורג שני בין קלעי מכבי רעננה בכל הזמנים אחרי תומר שטיינהאור. בשלב מסוים התגרש ובנו מייקל שיחק כדורסל בליגות ילדים ונערים בנס ציונה ורמת גן.

בריסקר-האב, אגב, התגלה במהלך 2011 כשהוא משמש כמוכר בסופרמרקט בעיר בשם היינס סיטי בפלורידה. המידע הזה נמצא ב"נראו לאחרונה" בכדורסלע-הפייסבוק. אם לא ביקרתם שם עדיין, כדאי מאוד לעשות זאת.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
בן דוד, עמית - בעונה הבאה
ברנר, משה - מוש לב ארי
בירנבוים, אפי - על הכיפ-כיפי
בורשטיין, טל - מחוסר התלתל
ברקוביץ', רועי - מנהיג ת'קו האחורי
ברנר, שמוליק - איש קריות
בית הלחמי, אריאל - מאמן העתודה של ישראל
בוסאני, רוני - מקורזל ובלי פוני
בלאט, דייויד - קלע לו בול בפוני
ברודי, טל - בעברית הוא קצת מבולבל
ברקוביץ', אילן - חג לאילנות
בלות'נטל, דייויד - מכבי כן, נבחרת לא
בוכבינדר, חיים - שתה הגנות כמו מים
בוטנקו, אינה - גמישה כפלסטלינה?
בינו, אמיר - ליריביו מרפק הישיר
ברקוביץ', עופר - גם הוא משקפופר
ברקוביץ', מיקי - אליל גם בסלוניקי
בן שימול, אבי - אין קשר לפסקוואל, צ'אבי
ברקוביץ', ניב - איזה שם מלהיב
בוגין, ניב - עימנו היטיב
בלינקו, רובי - טרם ביקר בניירובי
בוגטין, רפי - לא מת על קדאפי
בריסקר, מארק - לא שמע על ז'אן דארק
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 18/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
קייס אקרבום
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up